ادامه یک سریال محبوب در قاب تلویزیون؛

نوروز امسال «پایتخت ۶» میهمان خانواده‌های ایرانی است/ بازگشت «بهبود» با بازی مهران احمدی

نویسنده‌ی فصل ششم سریال پایتخت گفت: کاراکترهای به همان شکل و شمایل قبلی پیش خواهند رفت و شخصیت‌های قبلی همگی در این فصل هم حضور دارند. یکی از اتفاق‌هایی که قرار است در فصل جدید رخ دهد، بازگشت شخصیت بهبود با بازی مهران احمدی است.
کد خبر: ۳۷۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ - 21November 2019

همراهی با خانواده «تقی معمولی» در پایتخت6به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با همه تأکیدی که بر اهمیت و نقشی که خانواده در جامعه دارد اما در رسانه ملی کمتر به آن پرداخته شده است. معدود سریال‌هایی روی آنتن رسانه ملی رفته است که علاوه بر ساختاری درست و به دور از شعارزدگی یک خانواده ایرانی را به تصویر کشیده است. «سریال پایتخت» که تاکنون پنج فصل آن ساخته و پخش شده است توانسته داستان یک خانواده ایرانی را به‌خوبی به نمایش بگذارد.

بخصوص در فصل پنج که «خانواده نقی معمولی» راهی ترکیه می‌شوند اما ناخواسته سر از سوریه و مناطق تحت اشغال داعش درمی‌آورند. حضور دو خانواده عرب و ایرانی در رویارویی با داعشیان تا حدی توانسته در مسیر استراتژی نظام نیز حرکت کند بدون آنکه این نکته در ساختار داستان ضربه‌ای وارد کند. از این نظر باید «پایتخت 5» را فصلی متفاوت با دیگر فصل‌های این سریال دانست. وجود سازمان سینمایی «اوج» به‌عنوان حامی در کنار عوامل این سریال کمک مؤثری بود تا «سیروس مقدم» بتواند آنچه را که می‌خواهد جلوی دوربین ببرد.

وجود سازمان‌هایی مانند «اوج» در کنار رسانه ملی تا حد زیادی می‌تواند پروسه زمان‌بر و هزینه سنگین تولید را تا حد زیادی کاهش دهد. تجربه موفق «پایتخت ۵» می‌تواند راه را برای حضور نهادهای فرهنگی دیگر تسهیل کند تا شاهد ساخت آثاری این‌چنین باشیم.

سریال «پایتخت» روای داستان یک خانواده در شمال کشور در قالب یک سریال تلویزیونی در چند فصل است. توجه قومیت‌های ایران از ویژگی‌های این سریال است بدون آنکه به دام عصبیت‌های قومی افتاده باشند. همچنین توجه به حریم خانواده، احترام به والدین، سعی در رفع مشکلات یکدیگر، بخشش و سعی در حفظ خانواده از دیگر نکاتی است که سعی شده در سریال «پایتخت» مد نظر قرار بگیرد.

بینندگانی که تاکنون شاهد پنج فصل این سریال بودند باید منتظر بمانند تا در نوروز ۱۳۹۹ فصل ششم این سریال را از رسانه ملی ببینند.

تغییر در داستان پایتخت ۶ 

«آرش عباسی» همراه «محسن تنابنده» نگارش این سریال را به عهده دارد و تاکنون نزدیک به شش قسمت از آن را نوشته است و ۱۵ قسمت دیگر به طور روزانه نوشته خواهد شد.

به گفته آرش عباسی کاراکترهای «پایتخت ۶» به همان شکل و شمایل قبلی پیش خواهند رفت و شخصیت‌های قبلی همگی در این فصل هم حضور دارند، اما ۳ کاراکتر جدید به سریال اضافه خواهند شد که هنوز بازیگرانشان انتخاب نشده است. یکی از اتفاق‌هایی که قرار است در فصل جدید پایتخت رخ دهد، بازگشت شخصیت بهبود با بازی مهران احمدی است.

گروه تولید پایتخت تا به حال سفرهای مختلفی را تجربه کرده‌اند و غیر از جنوب کشور و شهرستان قشم، به چین و ترکیه نیز رفته‌اند اما در فصل جدید طبق گفته نویسنده قرار است گروه تولید به همراه چند بازیگر اصلی به اروپا سفر کنند و سکانس‌های کوتاهی را در یک کشور اروپایی مقابل دوربین ببرند.

این سریال همیشه یا از شمال شروع شده و یا از شهرها و کشورهای دیگری آغاز و بعد به شمال رسیده است و شهر شمال یکی از شهرهای اصلی در این سریال به شمار می‌رود. ساختار این سریال با قصه‌های تو در تو شکل گرفته است؛ اما نویسنده معتقد است پایتخت از بنیان و استحکام خانواده حرف می‌زند و این آدم‌ها هستند که در کنار یکدیگر مفهوم پیدا می‌کنند و پایتخت دارد نقدی به زندگی امروزی می‌زند سعی دارد تا دوباره خانواده‌ها را دور هم جمع کند.

انتهای پیام/۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار