رئیس حوزه هنری زنجان خبر داد؛

جمع‌آوری خاطرات شهدا و رزمندگان توسط حوزه هنری زنجان/ کتاب «گمشده دره سبز» رونمایی شد

«امیر نعمتی» گفت: حوزه هنری استان زنجان از گذشته تاکنون در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام به جمع‌آوری و تدوین خاطرات رزمندگان استان زنجان کرده که خوشبختانه گام‌های مهمی در حوزه ادبیات پایداری برداشته است.
کد خبر: ۳۷۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹ - 21November 2019

«گمشده دره سبز» در زنجان رونمایی شد«امیر نعمتی» رئیس حوزه هنری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: جمع‌آوری و تدوین خاطرات رزمندگان و برگزاری محافل شب‌های خاطره در استان زنجان توسط حوزه هنری استان، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و پایداری، پیرو فرمایشات و تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی است که از اولویت‌های مهم این نهاد انقلابی و فرهنگی است.

وی افزود: حوزه هنری زنجان از گذشته تاکنون در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام به جمع‌آوری و تدوین خاطرات رزمندگان استان زنجان کرده که خوشبختانه گام‌های مهمی در حوزه ادبیات پایداری برداشته است.

«نعمتی» تصریح کرد: خاطرات شهدا و رزمندگان از طریق گفت‌وگو با خانواده و دوستان شهدا و همچنین گفت‌وگو با رزمندگان حاضر در دوران هشت سال دفاع مقدس در حوزه هنری جمع‌آوری و توسط نویسندگان جوان به رشته تحریر درمی‌آید تا به دست نسل جوان برسد.

وی یادآورشد: در حال حاضر دو جلد کتاب در بخش خاطره‌نگاری در حوزه هنری زنجان به چاپ رسیده است که امروز شاهد رونمایی کتاب «گمشده دره سبز» خاطرات «محمد علی کاظمی» به نویسندگی «سیده مریم بازرگانی» هستیم که با این رونمایی، مجموع کتاب‌های به چاپ رسیده توسط حوزه هنری زنجان به سه جلد می‌رسد.

رئیس حوزه هنری زنجان گفت: در ادامه این مراسم شاهد برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی با موضوع نگاهی به خاطرات اسرای جنگی بودیم که این کارگاه با حضور «مرتضی سرهنگی» مدیر مرکز مطالعات و فرهنگ و ادب پایداری، در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

«نعمتی» خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم، محفل خاطره‌گویی «اصالت در اسارت» ویژه برنامه آزادگان سرافراز استان، با خاطره‌گویی «محمدعلی کاظمی»، «حسین خسروی» و «محمود هاشمی» از رزمندگان عملیات «خیبر»، که در اردوگاه‌های «موصل» زیر شنکجه و اذیت و آزار رژیم بعثی عراق، سال‌ها در اسارات بودند، برگزار شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار