رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی در قالب ۲۲ گروه تخصصی در مازندران

«محمد اقبال‌پور» به فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی در قالب ۲۲ گروه تخصصی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: هر یک از این گروه‌ها متشکل از ۸ هزار نفر نیروی انسانی هستند.
کد خبر: ۳۷۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ - 21November 2019

فعالیت 800 گروه جهادی در قالب 22 گروه تخصصی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «محمد مهدی اقبال‌پور» رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه «کربلا» استان مازندران در نشست خبری با خبرنگاران، به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر فرهنگ، خوداتکایی و مدیریت و کار جهادی اشاره کرد و اظهار داشت: تنها راه عبور از تنگاه‌ها، برگشت به کار جهادی است.

وی افزود: استکبار شبیه به میکروب می‌ماند؛ وقتی بر پیکره نظام وارد شود، آرام و تدریجی بر او غلبه کرده و شروع به بلعیدن و سرکوب کردن آن می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه «کربلا» استان مازندران به فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی در قالب ۲۲ گروه تخصصی اشاره کرد و گفت: هر یک از این گروه‌ها، متشکل از ۸ هزار نفر نیروی انسانی هستند.

وی محرومیت‌زدایی را از رویکرد‌های مهم بسیج سارندگی عنوان کرد و افزود: بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی تلاش دارد فقر و زنگار را از جامعه و مناطق محروم بزداید.

اقبال‌پور تصریح کرد: بسیج با نوگرایی، به‌صورت قانونمند با بسیج کردن امکانات عمومی و مشارکت مردم، نهاد‌های حمایتی و دستگاه‌های اجرایی، فعالیت خود را شتاب بیشتری می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در حوزه راه که محور توسعه محسوب می‌شود، به خوبی ورود پیدا می‌کند، افزود: ساخت پل، سردهنه و راهسازی روستایی و بین مزارع از عمده اقدامات این نهاد خدمت‌رسان است.

اقبال‌پور گفت: حدود ۱۵۰ کیلومتر راه در دو و سه سال اخیر، با تلاش بسیج سارندگی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: ساخت یک‌هزار و ۴۱۰ خانه محروم در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد که ۴۱۰ پروژه در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه «کربلا» استان مازندران گفت: از جهادگران و خیرین در همایش هفته بسیج تجلیل می‌شود.

وی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر ۱۸۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در قالب اشتغال خرد و خانگی به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: این وام‌ها در حوزه دام سبک و سنگین، طیور، صنایع دستی و دیگر مشاغل بوده است.

اقبال‌پور ادامه داد: کسانی که ایده خوبی داشته باشند و ایده آن‌ها تبدیل به محصول شود؛ بسیج سازندگی آن را تجاری‌سازی می‌کند.

وی بیان کرد: از ۴۰ هزار پروژه تعریف‌شده در سطح کشور، ۱۸۰۰ پروژه مربوط به استان مازندران است که ممکن است این تعداد به ۲ هزار پروژه نیز ارتقاء پیدا کند؛ هم اکنون یک‌هزار و ۵۶۰ پروژه در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه «کربلا» استان مازندران گفت: همچنین ۸۸ خانه سیل‌زده در هفته بسیج، تحویل خانواده‌های سیل‌زده می‌شود.

وی از ایجاد ۷۰۰ صندوق اشتغال‌زای مردمی در استان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال ۸۵ تاکنون ۳ هزار و ۳۳۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به اتمام رسید.

اقبال‌پور با بیان اینکه متاسفانه ما مشکلات را به شدت برجسته می‌کنیم، این درحالیست کشور‌های دیگر نیز از مشکلات بیشتری برخوردار هستند، افزود: با وجود بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها