جعفری در اختتامیه سومین جشنواره ملی فانوس:

ساخت دو سریال «الف» ویژه/ نیروهای مسلح هزینه‌های ساخت آثار سینمایی دفاع مقدس را کاهش می‌دهند

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ساخت دو سریال الف ویژه با همکاری صدا و سیما خبر داد و گفت: شورایی از معاونت‌های نیروهای مسلح برای کاهش هزینه‌های ساخت آثار سینمایی دفاع مقدس ایجاد شده که به ساخت آثار سینمایی این حوزه کمک خواهند کرد.
کد خبر: ۳۷۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ - 23November 2019

ساخت دو سریال «الف» ویژه/ نیروهای مسلح هزینه‌های ساخت آثار سینمایی دفاع مقدس را کاهش می‌دهندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آیین اختتامیه جشنواره ملی فانوس روند سومین دوره این جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: پیشرفت جشنواره فانوس بسیار چشم‌گیر است و به لحاظ کمی و کیفی این جشنواره رشد داشته است. ما در سال اول میزبان ۶۵۰ اثر بودیم که در دور دوم این تعداد به یک هزار و ۱۶۰ اثر رسید و امسال در سومین گام، میزبان سه هزار و ۵۰۰ اثر هستیم.

وی گفت: بخشی از موضوعات جشنواره در سال گذشته به دلیل ضعف آثار مقام اول نداشت لذا به حدنصاب نرسید، اما امسال کارهایی که به جشنواره رسیده بود کیفی است و شاهد توفیقات خوبی هستیم.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تشریح فعالیت‌های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس پرداخت و گفت: چندین بخش در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس پیش‌بینی شده است. بخش جشنواره‌های ما ۱۲ جشنواره ملی و بین‌المللی را طراحی و اجرا می‌کند.

جعفری شناسایی، تجلیل و تقویت هنرمندان دفاع مقدس را هدف جشنواره فانوس دانست و افزود: جشنواره فانوس برای شناسایی، تجلیل، تقویت و حمایت از کارگردانان و هنرمندان دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام را برگزار کردیم که یک‌هزار و ۴۰۰ اثر از ۵۵ کشور دنیا به دبیرخانه ارسال شده بود که افتخار بزرگی است و امسال نیز فراخوان آن اعلام شده است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیست از دیگر اتفاقات مهمی است که میزبان آن هستیم و سال گذشته از ۷۰ کشور دنیا میزبان آثار بودیم و امسال رکورد این جشنواره شکسته شده و داوری آن در سال ۱۳۹۹ انجام خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: جشنواره کشوری ترنم فتح، ترنم حماسه، جشنواره ملی شهید آوینی در حوزه هنرهای تجسمی، جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور، جشنواره سرود دانش آموزی، جشنواره تئاتر دانشجویی، جشنواره ملی نمایشنامه نویسی از اتفاقات دیگری است که این سازمان طی سال برگزار می‌کند و فصل مفصلی از برنامه‌های مختلف را در قالب‌های هنری طراحی کرده است.

وی از ساخت دو سریال الف ویژه با همکاری صدا و سیما خبر داد و گفت: سریال‌های الف ویژه شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری را با مشارکت سازمان صدا و سیما خواهیم ساخت که در سال‌جاری کلید خواهند خورد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: سال گذشته ۳۰ عنوان کتاب متن نمایشنامه در این سازمان چاپ و برای استان‌ها ارسال شد تا همه علاقه‌مندان از آن‌ها استفاده کنند. همچنین برای نخستین بار فرهنگ سینمای دفاع مقدس از ابتدای دفاع مقدس تا سال ۱۳۹۸ آماده شده و منشور فرهنگ و هنر دفاع مقدس برگرفته از بیانات حضرت امام خمینی (ره) و  ر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آماده چاپ است.

جعفری ادامه داد: در حوزه سینمای دفاع مقدس به دلیل هزینه‌های بالای تولید وضعیت خوبی نداریم چراکه کارگردانان با مشکلات زیادی روبرو هستند و برای کاهش این هزینه‌ها شورایی را به ریاست سردار عبداللهی و معاونت‌های این نیرو تشکیل داده‌ایم تا نیروهای مسلح برای کاهش هزینه‌های فیلم‌های دفاع مقدس اقدام کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار