مسئول بسیج سازندگی استان تهران:

بسیج با تلاشی مجاهدانه امکانات را به نقاط محروم رساند

علی ایل‌بیگی گفت: بسیج با تلاشی مجاهدانه و فعالیتی مردمی، امکانات را به نقاط محرومی کشاند تا مردم آن مناطق از امکانات اولیه زندگی برخوردار شوند لذا بسیج متناسب با نیازی که مردم داشتند، در کشور نقش‌آفرینی کرده است.
کد خبر: ۳۷۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ - 27November 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علی ایل‌بیگی، مسئول بسیج سازندگی استان تهران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» «رادیو گفتگو» با موضوع (بررسی و تحلیل بازخوانی مسئولیت و رسالت بسیج در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی) اظهار داشت: بسیج حضور سازمان یافته مردم در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و اسلام است. به طور طبیعی هر برهه و هر زمانی انقلاب به مردم نیاز خاصی داشته و بسیج همین راه را در پیش گرفته است برای مثال اگر ما دچار جنگ اقتصادی و تحریم هستیم، بسیج در قالب نیرو‌های جهادی به خدمت‌رسانی در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌پردازد. اگر برخی دچار مشکل معیشتی هستند، هزار‌ها نیروی جهادی را مشاهده می‌کنید که در راستای کاهش مشکلات معیشتی به مردم کمک می‌کنند.

وی افزود: اساس این خدمت از میان مردم شکل می‌گیرد، یعنی هسته جهاد اقتصادی هسته‌های مردمی هستند و وقتی اساس یک تشکیلات برگرفته از مردم باشد، طبیعتا استعداد‌های مردم فراگیر است و عرصه‌های خدمتگزاری و اثرگذاری آن بسیار است و دامنه گسترده‌ای از فعالیت را می‌تواند پیش روی خودش داشته باشد. امروز بسیج این راهبرد را در پیش گرفته و در حال فعالیت است. اگر کشور همین امروز دچار حادثه پیش‌بینی نشده بشود، مانند زلزله کرمانشاه یا سیلی که در اقصی نقاط کشور اتفاق افتاد، سپاه تهران گروه‌های جهادی را برای خدمت‌رسانی به سمت این مناطق اعزام می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی استان تهران ادامه داد: به هر حال امروز اتفاقاتی که در این استان‌ها رقم می‌خورد و افتتاح پروژه‌هایی که به صورت جهادی ساخته می‌شود، اثرگذاری وسیع بسیج در بدنه اجتماعی است. اکنون بالغ بر صد گروه جهادی در محدوده هویزه مشغول هستند و پروژه‌های بسیاری در این شهر در دست ساخت است، از جمله ۱۳۰ خانه در حال تکمیل است و تا یک ماه دیگر در اختیار مردم قرار می‌گیرد. از آن طرف در اقصی نقاط کشور گروه‌های جهادی اعزام می‌شوند، بالغ بر چهارصد خانه‌ای که سیل‌زده بود و نیاز به مرمت داشت، اکنون در دست تعمیر از سوی گروه‌های جهادی است.

علی ایل‌بیگی گفت: دستاورد‌های بسیجی طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه‌هایی است که مردم به راحتی از آن‌ها بهره گرفتند، برای مثال از روز‌های اول انقلاب گروه‌های مردمی به مناطق مختلف کشور در قالب جهاد سازندگی اعزام شدند، یعنی بسیج مردم در راستای آبادانی کشور صورت گرفت. بعد از این‌که چنین حرکت مردمی اتفاق افتاد، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل جهاد سازندگی را داد و همین جهادگران و جریان بسیج در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کرد.

وی افزود: گروه‌های بسیجی که سلاح به دست گرفتند و از سرزمین و مرز کشور دفاع کردند، از طرفی ابزاری را در دست گرفتند که به وسیله آن راه و پل ایجاد کرد و خاکریز ساخت و مدرسه راه‌اندازی کرد و برای مناطق محروم خانه ساخت و برای روستا‌ها و مناطق محروم امکاناتی، چون آب، برق و بهداشت به راه انداخت، نقاطی که شاید چندان دیده نشود، اما با تلاشی مجاهدانه و فعالیتی مردمی، امکانات را به نقاط محرومی کشاند تا مردم آن مناطق تقریبا از امکانات اولیه زندگی برخودار شوند؛ لذا طی ۴۰ سال تدوام انقلاب اسلامی بسیج متناسب با نیازی که مردم داشتند، در کشور نقش‌آفرینی کرده است.

مسئول بسیج سازندگی استان تهران در مصاحبه با رادیو گفتگو عنوان کرد: امروز اگر مشاهده کنید در همین چند روز اخیر حضور مردمی بسیج در قالب راهپیمایی‌هایی روی داد که به امنیت و آرامش در کشور منتهی شود. حضور متراکم و منسجم مردم را در قالب بسیج مردمی مشاهده می‌کنیم که امنیت را برای ما رقم زد. اتفاقاتی که سال ۸۸ در کشور روی داد، واقعا کشور به لبه پرتگاه رسید، اما با یاری خداوند و با حضور مردمی ۹ دی آرامش در کشور برقرار شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها