مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

موسیقی نظامی بخشی از آداب نظامی و مذهبی کشور است

«محمد حسن سلامی» گفت: موسیقی نظامی بخشی از آداب نظامی و مذهبی کشور است که در زمان صلح و جنگ اقتدار، حماسه و جهاد در راه حق و حقیقت را تداعی می‌کند.
کد خبر: ۳۷۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ - 28November 2019

موسیقی نظامی بخشی از آداب نظامی و مذهبی کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، دومین جشنواره استانی «ترنم فتح» ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در حسینه  نیرو انتظامی استان سمنان  برگزار شد.

سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در اختتامیه جشنواره استانی ترنم فتح اظهار داشت: موسیقی نظامی بخشی از آداب نظامی و مذهبی کشور است که در زمان صلح و جنگ اقتدار، حماسه وجهاد در راه حق و حقیقت را تداعی می‌کند.

وی گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل یگان موزیک در نیروهای مسلح، چه در دوران صلح و چه در هنگام جنگ و با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند چهار دهه گذشته به ویژه دوران پرافتخار دفاع مقدس، جشنواره ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نظامی نیروهای مسلح با هدف بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، افزایش روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی یگان‌های موزیک نیروهای مسلح  در هر سال برگزار می‌شود.

سلامی در خصوص  دومین جشنواره ترنم فتح گفت: جشنواره استانی ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، با رویکرد معرفی ظرفیت‌های موزیک نظامی بر پایه فرهنگ و هنر اسلامی، انقلابی، ملی و کهن ایران زمین، که همیشه باعث ایجاد روحیه سلحشوری بین نیروهای نظامی و غیر نظامی بوده و هست، شناسایی استعدادهای موزیک نظامی در همه زمینه‌های مختلف و مروری بر تولیدات نظامی نیروهای مسلح در طول سال، معرفی و بهره‌مندی همه اقشار جامعه برای اعتلای موزیک نظامی نیروهای مسلح تشکیل شده است.

در این مراسم پس از رقابت یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح و رای هیات داوران، تیم موزیک تیپ 158 شهید کشاورزیان رتبه اول، تیم موزیک فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان  رتبه دوم و تیم موزیک سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان  رتبه سوم را از آن خود کردند و از اعضای آن‌ها تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار