دریادار خانزادی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

جزئیاتی درباره پهپاد «سیمرغ»/ ناو «خلیج فارس» در مأموریت‌های مختلف به‌کارگیری می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رونمایی پهپاد سیمرغ در آینده نزدیک گفت: این پهپاد قابلیت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز بر خط و آنلاین در مناطق مختلف را دارد.
کد خبر: ۳۷۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸ - 30November 2019

از ناو خلیج فارس در ماموریت های مختلف استفاده می شودامیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره ویژگی‌های ناو «خلیج فارس» اظهار داشت: یک ناو آموزشی است که برای نخستین بار در سطح کشور چنین شناوری ساخته می‌شود و قرار است که عملیات آموزش کارکنان نیروی دریایی را انجام دهد.

وی افزود: اگرچه این شناور با هدف آموزش نیروها ساخته شده است، اما به دلیل برخورداری از ظرفیت لازم، می‌توان در حوزه دریانوردی در اقیانوس‌ها نیز از آن استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: قابلیت‌های این ناوشکن برای همه ارگان‌های دریایی کشور به اشتراک گذاشته خواهد شد و همه ارگان‌هایی که می‌خواهند زمان دریانوردی خود را افزایش دهند و «سی‌تایم» پر کنند، می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

دریادار خانزادی گفت: از دیگر توانمندی‌هایی که به‌زودی از آن رونمایی می‌شود، «پهپاد سیمرغ» است که توسط متخصصان داخلی ساخته و طراحی شده و از سیستم هدایت ویژه برخوردار است؛ به طوری که این امکان را ایجاد می‌کند تا سامانه بتواند بیش از هزار کیلومتر پرواز پایدار و برخط داشته باشد؛ یعنی همزمان که پرواز می‌کند، اطلاعات خود را به صورت آنلاین از مناطق مورد نظر در قالب عکس و تصویر ویدیویی به پایگاه‌های زمینی ارسال کند.

فرمانده نداجا افزود: با توجه به اینکه شناورهای ما به سکوهای پرتاب پهپاد سیمرغ مجهز خواهند شد، از این‌رو هر شناوری در دریا می‌تواند تصاویر دقیقی از مایل‌ها جلوتر از خود را داشته باشد و ضمناً از آنجا که این تصویر در مجموعه اتاق کنترل پهپاد از طریق شبکه‌های فرماندهی و کنترل دریافت می‌شود، در تمام پست‌های فرماندهی و تمام مجموعه‌های نیروهای مسلح قابل اشتراک‌گذاری است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها