معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران:

یگان‌های شناور رزمی ایران ۱۰۰ درصد بومی هستند/ حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را ضامن امنیت نمی‌دانیم

دریادار سید محمود موسوی با بیان اینکه کشورهایی که یگان‌های شناور رزمی تولید می‌کنند قطعات را از سایر کشورها تجمیع می‌کنند، گفت: ما خودمان صفر تا صد قطعات را طراحی می‌کنیم و می‌سازیم.
کد خبر: ۳۷۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ - 28November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، امیر دریادار «سید محمود موسوی» معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز به مناسبت روز نیروی دریایی اظهار داشت: مدارک و مستندات عاملان مستقیم و غیرمستقیم حمله به نفتکش سابیتی را در دست داریم و موضوع را از طریق مراجع دیپلماتیک و سازمان جهانی دریانوردی دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با شناسایی ۱۰۰ درصدی عاملان و با تبعیت از تصمیم سلسه‌ مراتب فرماندهی در جای و زمان مناسب پاسخ می‌دهیم.

این مقام نظامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تمایلی به اقدام در جهت پیروی از حرکات زشت و خارج از عرف برخی کشورها در صحنه دریا ندارد، گفت: اما این بدان معنا نیست که ما دست روی دست می‌گذاریم، تمام هم و غم ما برای تولید امنیت در عرصه دریاست و قصدی برای ایجاد ناامنی در صحنه دریایی نداشته و نداریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کشوری دریایی است و ما در صحنه دریا باید از قدرت لازم جهت حراست از منافع به‌حق خود برخوردار باشیم.

دریادار موسوی با اعلام اینکه اگر از فرصت حضور در دریا استفاده نکنیم دیگران جای ما را می‌گیرند، یادآور شد: در طول تاریخ استعمارگران سعی کرده‌اند مردم ما را از دریا و پتانسیل‌های خدادادی آن محروم نگه دارند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی رژیم بعث از حمله به ایران، تسلط بیشتر به دریا و منافع آن بود اما سربازان وطن با هشت سال ایستادگی مانع تحقق اهداف شوم مستکبران شدند، نیروی دریایی ارتش در کمتر از ۶۷ روز پرونده نیروی دریایی رژیم بعث را بست.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در زمان جنگ اگر نیروی دریایی امنیت دریا را تضمین نمی‌کرد مردم با مشکلات غذایی روبرو می‌شدند، ابراز داشت: این نیروی دریایی بود که راه صادرات و واردات به کشور را باز نگه داشته بود؛ در جنگ اگر صادرات نفت قطع می‌شد، مشکلات مردم دوچندان می‌شد اما نیروی دریایی اجازه نداد خدشه‌ای به واردات و صادرات وارد شود.

وی ادامه داد: هرچه جمهوری اسلامی پیشرفت، استقلال و آزادی دارد، همه مدیون خون و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

موسوی با اشاره به اینکه کشورهایی که یگان‌های شناور رزمی تولید می‌کنند قطعات را از سایر کشورها تجمیع می‌کنند، عنوان کرد: ما خودمان صفر تا صد آن را طراحی می‌کنیم و می‌سازیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص رجزخوانی سران برخی کشورهای عرب گفت: نظام ایران اسلامی کشورهای حاشیه خلیج فارس را همسایه خود می‌داند و به چشم دشمن به آنان نگاه نمی‌کند؛ حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را ضامن امنیت نمی‌دانیم و معتقدیم آنان عامل تفرقه و گل‌آلودی آب برای ماهیگیری‌اند.

این مقام نظامی با تاکید بر اینکه تجربه هشت سال دفاع مقدس پاسخ خوبی به دشمنان است، اذعان داشت: قدرت نظامی و بازدارندگی کنونی ما قابل قیاس با آن دوران نیست و قدرت آفندی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در دریا بی‌نظیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها