دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

عملکرد ناجا در برخورد با فتنه‌گران

دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی با سوءاستفاده از اعتراضات مردمی که پس از اجرای ناگهانی طرح اصلاح قیمت سوخت صورت گرفت، آن را به میدانی برای عقده‌گشایی خود تبدیل کردند و به دنبال فتنه دیگری بودند؛ اما با حضور به‌موقع پلیس، نیرو‌های امنیتی و مردم به سرانجام نرسید.
کد خبر: ۳۷۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۶ - 02December 2019

فتنه‌ای که به سرانجام نرسید/ جوانان نشان دادند راه شهدا همچنان ادامه داردگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سعید نوروزی‌پور؛ پس از تصمیم سران قوا مبنی بر اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت، روز جمعه ۲۴ آبان نحوه سهمیه‌بندی بنزین و قیمت جدید آن توسط رسانه ملی اعلام شد؛ اما به دلیل عدم اقناع‌سازی مردم و اعلام ناگهانی این موضوع، اعتراضاتی در برخی نقاط کشور رخ داد.

بر این اساس، روز ۲۴ آبان تحرکات و اعتراضاتی به صورت محدود در برخی نقاط کشور صورت گرفت که در آن زمان با حضور به‌موقع نیرو‌های انتظامی این اعتراضات، متوقف شد.

اما روز شنبه ۲۵ آبان اعتراضات از اولین ساعات صبح در برخی نقاط کشور آغاز شد؛ این تجمعات که با بارش برف، باران و ترافیک در معابر شهری به خصوص پایتخت همزمان و موجب بروز مشکل در تردد مردم شد، فرصتی را برای رسانه‌های خارجی فراهم کرد تا با جوسازی و تاکتیک برجسته‌سازی، این معضل را به تجمعات مردمی در پی افزایش قیمت بنزین گره بزنند و با سوء استفاده از این فضا تا توانستند علیه ایران تبلیغ کردند.

پس از دو روز و با توجه به اینکه دشمنان از اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم سوءاستفاده و آن را صحنه‌ای برای عقده‌گشایی خود تبدیل کردند و اقدامات آشوبگران موجب صدمه زدن به اموال عمومی، مغازه‌ها و حتی مردم شد، نیروی انتظامی و دیگر نهاد‌های امنیتی نسبت به ادامه آشوب و تعرض به جان و اموال مردم، هشدار جدی دادند و اعلام کردند از این پس با هرگونه آشوب و اخلال در نظم برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

روز یکشنبه ۲۶ آبان رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه خود با اشاره به ضرورت حفظ امنیت کشور، از مردم معترض خواستند که از «اشرار» فاصله بگیرند.

ضد انقلاب و منافقین در پس پرده تحرکات اخیر

در سومین روز از اغتشاشاتِ آشوبگرانی که مستقیماً از کشور‌هایی همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی دستور می‌گرفتند، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا با تأکید بر تداوم سیاست و راهبرد «گفت‌وگوی شفاف با مردم» درباره افزایش قیمت بنزین، حوادث چند روز گذشته در کشور را محکوم و راهبرد پلیس را در برخورد با اغتشاشگران و آشوبگران روشن می‌کند.

فرمانده ناجا در پیامی ضمن اینکه به این اشاره می‌کند که «سازمان‌های ضد انقلاب و منافقین در پس پرده تحرکات اخیر هستند»، اعلام می‌کند: «اجازه اخلال و ناامنی به اخلالگران و فرصت‌طلبان نمی‌دهیم».

در حالی که اغتشاشات در روز شنبه ۲۵ آبان از ساعات اولیه صبح در برخی نقاط کشور شعل‌ور شده بود، با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز یکشنبه، فراخوان‌هایی که توسط نیرو‌های ضد انقلاب و آشوبگر در اکثر نقاط صادر شده بود، با بی توجهی مردم مواجه شد.

روز دوشنبه ۲۷ آبان روز پایان آشوب‌ها بود؛ اشرار، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های مسلح نتوانستند بیش از سه روز به اقدامات خصمانه خود ادامه دهند. پس از پیام حضرت امام خامنه‌ای و خالی شدن خیابان‌ها از مردم، گروه‌هایی که از کشور‌های غربی خط می‌گرفتند، وقتی به هدف خود نرسیدند با سلاح‌های گرم و سرد عصبانیت خود را از عدم همراهی مردم با خسارت زدن به اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها، منازل و خودرو‌های شخصی نشان دادند.

در این میان باید به نقش دستگاه‌های امنیتی به خصوص نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی از ساعات اولیه تجمعات همچون گذشته برای مدیریت صحنه با هوشیاری وارد میدان شد.

نیروی انتظامی در عمل به وظیفه ذاتی خود که برقراری نظم و امنیت در جامعه است، بدون تعلل، مقتدرانه و با به‌کارگیری ظرفیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی خود تلاش کرد در وهله اول بدون «جو هیجانی» که در جامعه ایجاد شده بود با هوشیاری وارد عمل شود؛ اگر با دقت بیشتری به نقش‌آفرینی ناجا در مقابله با فتنه اخیر نگاه کنیم، می‌بینیم که نیروی انتظامی علاوه بر اجرای وظیفه ذاتی خود سعی کرد «جو» ایجاد شده را کاهش دهد و از تعرض اشرار به جان و مال مردم جلوگیری کند.

بررسی ابعاد «فتنه ۹۸» نشان می‌دهد که نیروی انتظامی با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و راهبرد کنترل و مدیریت بحران با هشدار‌های خود به جداسازی صف مردم از اشرار پرداخت و این مهم را در دستور کار خود قرار داد.

یکی از مهمترین ماموریت‎های ناجا در مقابله با فتنه جدید، که با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی صورت گرفت، شناسایی لیدرها، عناصر اصلی و گردانندگان آشوب‌ها برای جلوگیری از حجم تخریب‌ها و گسترش ناامنی بود.

دستگیری لیدر‌های آشوب‌ها

نیروی انتظامی با هوشیاری و اقتدار توانست جمع زیادی از لیدر‌های ناآرامی‌ها را دستگیر کند و این دستگیری‌ها پایانی بر سه روز ناامنی در کشور بود.

در ادامه این جریانات، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از آگاهی و هوشمندی مردم شریف ایران اسلامی در حمایت از فرزندان خود، اعلام کرد: «ناجا با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی و اجتماعی به ویژه جان‌برکف بسیج، توطئه از قبل طراحی شده دشمنان این مرز و بوم را به حول و قوه الهی، مقتدرانه و با هوشیاری و همراهی مردم عزیز در مدت زمان کوتاهی خارج از تصور آن‌ها خنثی و آتش فتنه را خاموش کرد.»

آنچه که باید در اطلاعیه نیروی انتظامی به آن توجه کرد، «مطالبات به‌حق مردم» بود به طوری که در این اطلاعیه اشاره شد؛ «بی شک مطالبات و توقعات برخی مردم از مسئولان اجرایی و تصمیم‌گیرنده در گره‌گشایی از مشکلات معیشتی و صیانت از کرامت انسانی آنان مورد تأیید و غیرقابل انکار بوده، طبیعی است برای تحقق خواسته‌های مشروع ملت، فضای امن به دور از التهاب، پیش‌نیاز ضروری و حتمی است».

در میان تمام هیاهوی رسانه‌های معاند و حمله به نیروهای انتظامی و امنیتی برای تخریب آن‌ها در برابر مردم، باید به این اشاره کرد که این مأموران پلیس بودند که همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و جانفشانی در رویارویی با اشرار و آشوبگران تا پای جان ایستادگی کردند؛ مأموران ناجا در میدانی که دشمن برای عقده‌گشایی خود ترتیب داده بود با اقتدار و صلابت و در عین حال، مظلومانه به شهادت رسیدند.

مأموران ناجا با تقدیم خون خود، به بدخواهان نظام نشان دادند که همچنان فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و شهادت در کشور ما ساری و جاری است و راه شهیدان ادامه دارد.

شهدای ناجا جان خود را فدا کردند تا نشان دهند امنیت ایران، قربانی هیچ عاملی نخواهد شد. نیرو‌های پلیس طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی «مجاهدان فی سبیل الله» هستند و این کلام حضرت امام خامنه‌ای را همچون مدالی پرافتخار بر سینه دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار