مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان 85 درصد پیشرفت دارد

«حجت‌الله ناصرپور» گفت: با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان گفت: با توجه به روند پیشرفت و برنامه‌‌ریزی‌‌های صورت گرفته این پروژه دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۷۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ - 01December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی در پنجم آذر ۵۸ بسیج را تأسیس کرد و بسیج به‌دنبال تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران است.

وی وجود بسیج را وجودی حرکت‌آفرین، مانا و مستحکم توصیف کرد و با ذکر این مطلب که بسیج هر روز زنده‌تر و پاینده‌تر می‌شود، اضافه کرد: دشمنان با همکاری صدام و ۳۶ کشور جنگ ناجوانمردانه را به ما تحمیل کردند؛ اما حضور بسیجیان موجب شکست آنان شد.

ناصرپور با یادآوری این مطلب که ۲۰۵ سال گذشته، کشورهای آذربایجان و گرجستان را بدون هیچ‌گونه مقاومتی از دست دادیم؛ چرا که کشور توان مقابله با روس‌ها را نداشت، گفت: در زمان فتحعلی‌شاه، نخجوان و ارمنستان و در دوره محمدشاه، افغانستان و هرات را از دست دادیم و در عهد ناصرالدین شاه ترکمنستان و ازبکستان از ایران جدا شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر این‌که بحرین در سال ۱۳۵۰ توسط شاه پهلوی از ایران جدا شد، عنوان کرد: بخش اعظمی از ایران از دویست سال گذشته تا قبل از انقلاب از ایران جدا شد، امروز پس از چهل سال از تشکیل بسیج در دفاع مقدس و وفاق ملی یک‌ذره از خاک ایران جدا نشد؛ چرا که نفس هدایتگر امام موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با ذکر این مطلب که بسیج نه فرد است نه سازمان بلکه مکتبی برآمده از ایدئولوژی اسلام است، اضافه کرد: بسیج حد ممتاز سرمایه اجتماعی است؛ چراکه آحاد جامعه بسیجی هستند.

ناصرپور با یادآوری این مطلب که در اوایل انقلاب، دشمن در تحلیل‌های خود مردم ما را ناتوان تصور می‌کرد و از طرفی پادگان‌ها هم خالی بود، تصریح کرد: اما انقلاب قدرت نرم بسیج را به دنیا معرفی کرد، بسیج جای تانک و توپ و مادیات را گرفت این در حالی‌ است که بروز عینی حضور بسیج در جبهه، از عملیات ثامن‌الائمه آغاز شد.

این مسئول ویژگی بسیج را کار برای خدا عنوان کرد و با یادآوری این مطلب که دومین ویژگی بسیجی، عدم توجه به دنیاطلبی است، اضافه کرد: نیروی بسیجی نگاه اخروی دارد؛ این در حالی‌ است که ویژگی بسیجی مخلص کسب رضای خداوند متعال است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، حلم و بردباری و گشاده‌رویی را از دیگر ویژگی‌های بسیجیان برشمرد و گفت: ما در نگاه اسلامی به سرمایه اجتماعی با عنوان یک سرمایه ارزشی نگاه می‌کنیم. ‌بسیجی تکبر و قدرت‌طلبی و انحصارطلبی را کنار می‌گذارد، تفکر بسیج مختص تمام مردم است.

وی با ذکر این مطلب که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۶۷ برای اولین‌بار در سپاه شروع به فعالیت کرد، بیان داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان ۸۵ درصد پیشرفت دارد و با برآورد روند پیشرفت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه دهه فجر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها