عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

استفاده از افراد متخصص یکی از مولفه‌های مهم برای شکل‌گیری مجلسی مقتدر است

محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه تخصص‌گرایی یکی از مولفه‌های مهم برای شکل‌گیری مجلسی مقتدر است، گفت: با نگاهی به عملکرد مجلس فعلی و مجالس گذشته این سوال مطرح می‌شود که چند درصد از نمایندگانی که برای انجام وظیفه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین وارد خانه ملت شدند توانسته‌اند به ایفای نقش خود در انجام وظایف ذاتی نمایندگی بپردازند؟
کد خبر: ۳۷۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ - 03December 2019

///محمداسماعیل سعیدی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شد و نسل جوان را محور قرار دادند، اظهار داشت: یکی از عرصه‌های مهم در سرنوشت ملت و کشور مجلس است که امید داریم دوره یازدهم با حضور جوانانی متخصص،‌ کاردان،‌ انقلابی و بصیر شاهد تحولی عظیم در مجلس شورای اسلامی باشیم.

سعیدی با اشاره به نیاز حضور نسل جوان متعهد و متخصص در پست‌های مهم و کلیدی به خصوص در مجلس، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها و آمادگی نسل جوان بر حسب ضرورت در بخش‌های مختلف استفاده کرد که بهره‌گیری از آنها در کنار تکیه بر سرمایه‌های داخلی کشور ضامن عزت، اقتدار و صلابت کشور است.

وی تخصص‌گرایی را یکی از مولفه‌های مهم برای شکل‌گیری مجلسی مقتدر توصیف کرد و افزود: با نگاهی به عملکرد مجلس فعلی و مجالس گذشته این سوال مطرح می‌شود که چند درصد از نمایندگانی که برای انجام وظیفه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین وارد مجلس شدند توانسته‌اند به ایفای نقش خود در انجام وظایف ذاتی نمایندگی بپردازند؟ و البته چند درصد از نمایندگان نسبت به انجام وظایف‌شان بی تفاوت بوده‌اند؟ لذا برای ریل گذاری و سیاست گذاری‌های موثر در کشور به طور قطع وجود نمایندگان متخصص در ابعاد علمی می تواند موثر و کارآمد باشد.

نماینده مردم شهرستان های تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی علاوه بر تخصص، تعهد داشتن نمایندگان به رعایت اصول و انجام وظیفه را از دیگر نیازهای شکل‌گیری مجلسی موثر و مقتدر برشمرد و گفت: هر کجا که مسوولان با روحیه ای انقلابی و جهادی برای خدمت خالصانه به مردم وارد میدان شدند، موفق بوده اند؛‌ لذا هرچه اتحاد میان نمایندگان و روحیه انقلابی گری میان آنها بیشتر باشد، قدرت و سرعت رفع چالش‌های موجود کشور بیشتر خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو وظیفه مهم نمایندگان مبنی بر قانونگذاری و نظارت بر اجرای دقیق و صریح آن اظهار داشت: باید با الگوگیری از سبک و سیره آیت الله مدرس، توجهمان به وضع قوانین بر پایه اسلام و آموزه‌های قرآنی باشد؛ در حالیکه می‌توانیم در هنگام اجرا از کشورهای توسعه یافته نیز کسب تجربه کنیم.

سعیدی با تاکید بر اینکه باید توجه داشته باشیم که در نحوه قانونگذاری نگاهمان به خواست غربی ها نباشد،‌ گفت: مجلس دهم تجربه ناکام و تلخ تصویب برجام را در کارنامه خود دارد که  در واقع نه تنها حلال مشکلات ملت نبود، بلکه مسبب گرفتاری ها بواسطه افزایش تحریم ها بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها در مجلس بلکه اگر هر مسوولی در هر پست و مقامی با روحیه انقلابی‌گری و خودباوری خدمت کند، به نجات کشور از دست دشمنان داخلی و خارجی منجر شده و قطعا وضعیت آینده کشور بهتر خواهد شد؛ لذا انقلابی بودن مهم‌ترین خصیصه‌ای است که یک نماینده باید داشته باشد البته انقلابی‌گری ارتباطی با خطوط سیاسی چپ و راست ندارد، مهم این است که آن نماینده بتواند در جایگاه و زمان و مکان مناسب در جهت دفاع از آرمان های نظام و انقلاب موضع‌گیری شفافی داشته باشد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان باید حفظ و ارتقای امنیت و منافع ملی کشور را جزو دغدغه‌های مهم خود بدانند و در این راستا تلاش کنند، گفت: در حقیقت نمایندگانی می‌توانند به اقتدار مجلس کمک کنند که منافع ملی را اولویت بدانند؛ تجربه نشان داده هرگاه نمایندگان ما به منافع حزبی فکر کردند دچار چالش و آسیب شدیم. بنابراین اگر اکثریت مجلس را افرادی تشکیل دهند که به اقتدار و حاکمیت ملی کمک کنند موفقیت بهتری حاصل خواهد شد تا مجلسی که در پی اقتدار جریان‌های سیاسی باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها