حجت‌الاسلام رستمی مطرح کرد؛

اضافه شدن هفته «مکتب انقلاب اسلامی» به تقویم رسمی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌های هفته مکتب انقلاب اسلامی را سرآغاز بازگشت جریان‌های فکری و اندیشه‌ای و مطالبه‌گری از دولت‌ها دانست و خواستار درج هفته مکتب انقلاب اسلامی در تقویم رسمی کشور شد.
کد خبر: ۳۷۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ - 02December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست «مکتب انقلاب اسلامی» که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: سال 79 مجموعه کارگزاران با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که ایشان در آن دیدار به تبیین انقلاب اسلامی پرداختند و اشاراتی به پیروزی انقلاب اسلامی از نوع مردم‌سالاری و تأسیس نظام اسلامی و موانع و اصول فکری انقلاب اسلامی کردند. ایشان در آن فرمایشات‌شان از کرامت انسانی آغاز کردند و به اهداف انقلاب اسلامی و وظایف اصلی حکومت اشاره کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در آن دیدار پنج مرحله انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی را عنوان کردند که می‌توان به انقلاب اسلامی، تاسیس نظام اسلامی، شکل‌گیری دولت اسلامی، شکل‌گیری جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی اشاره کرد؛ در واقع ایشان نقشه راه انقلاب اسلامی و مکتب انقلاب اسلامی را تعریف کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد:‌ مکتب انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه بسیاری از مجموعه‌های انقلابی و گاهی تشکل‌های دانشگاهی قرار گرفته است؛ اما متاسفانه مورد توجه جریان عمومی کارگزاران انقلاب اسلامی قرار نگرفت؛ یعنی در دهه‌هایی و برخی از مقاطع به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک و در برخی مقاطع دیگر از آن دور بودیم.

رستمی ادامه داد:‌ در دهه اول انقلاب علیرغم وجود مشکلات بسیار، به اهداف انقلاب بسیار نزدیک بودیم. در دهه دوم به خاطر اجرای توسعه‌ای و اهداف تعیین شده از اهداف انقلاب دور بودیم؛ چرا که در این مقطع توجه به قشر محروم و حمایت از مظلومان مورد کم توجهی قرار گرفته بود.

وی افزود: در سال 79 ما نهضت بازگشت به مکتب انقلاب اسلامی را شاهد بودیم و در دهه 80 بازگشت به شعارهای انقلاب در رویکرد دولت دیده شد. در اواخر دهه 80 غفلت و بی‌توجهی به مبانی مکتب انقلاب اسلامی شد و با تلاطم‌های در حوزه انقلاب اسلامی با آنچه در عمل رخ می‌داد مواجهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: 10 جلد کتابی که قرار است روز چهارشنبه رونمایی کنیم، حاصل تلاش همکارانمان در بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی است که این کتب روز چهارشنبه 14 آذر در یکی از دانشگاه‌ها رونمایی خواهد شد. این کتب آثار ارزشمند و فاخری است که حول یک سخنرانی راهبردی و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری از مکتب انقلاب اسلامی است.

رستمی بیان کرد:‌ ما این هفته را هفته «مکتب انقلاب اسلامی» نام‌گذاری کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم پیشنهاد رسمی آن را به مجاری ذی‌ربط و مسئولان ارائه دهیم تا به طور رسمی هفته مکتب انقلاب اسلامی در تقویم قرار گیرد.

وی افزود: در هفته مکتب انقلاب اسلامی شاهد برنامه‌هایی همچون بازخوانی سخنرانی، روایتگری تابلوها و اینفوگرافی خواهیم بود؛ امیدواریم بتوانیم برنامه‌های قابل توجهی را اجرا کنیم. به هر حال این عمل سرآغاز بازگشت جریان‌های فکری و اندیشه‌ای و مطالبه‌گری از دولت‌ها است. این برنامه‌ها به نوعی جنبه فکری و عملیاتی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به مراسم روز 16 آذر گفت: 16 آذر «نه» بزرگ جریان دانشجویی به کودتاگران و عوامل آن که آمریکا و انگلیس هستند، خواهد بود. حتی در این فضا هم به مکتب انقلاب اسلامی توجه خواهیم داشت و با بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی به اهداف 16 آذر توجه داریم و به صورت جزئی‌تر در این روز موضوعات علمی و صنفی دانشجویان مورد توجه خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار