نمایش اقتدار ارتش(۷۲)/ حجت‌الاسلام آل هاشم در بندر جاسک:

ماجرای نامه‌ی اوباما به رهبری ۲ روز پیش از انتخابات ۸۸/ پیام رزمایش ارتش به همسایگان، صلح و به دشمنان، پاسخ کوبنده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دو روز پیش از برگزاری انتخابات یعنی ۲۰ خرداد ماه ۸۸، اوباما نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب ارسال و در آن اعتراف کرده بود که مسائل منطقه و بین‌الملل بدون حضور ایران قابل حل نیست.
کد خبر: ۳۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ - 30December 2014

ماجرای نامه‌ی اوباما به رهبری ۲ روز پیش از انتخابات ۸۸/ پیام رزمایش ارتش به همسایگان، صلح و به دشمنان، پاسخ کوبنده است

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، حجتالاسلام سید محمدعلی آلهاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در جریان حضور در منطقه عمومی رزمایش گسترده و مشترک محمد رسولالله (ص) در جمع فرماندهان و افسران نیروی دریایی ارتش و همچنین مردم بندر جاسک به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی به سخنرانی پرداخت.

وی در اینباره اظهار داشت: در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی، روزهای مهم و فراموش نشدنی زیادی ثبت شده است. یکی از روزهای به یادماندنی که در آن حماسه بزرگ ملت قهرمان ایران ثبت شد، نهم دی ماه ۱۳۸۸ است.

حجتالاسلام آل هاشم ادامه داد: از دستاوردهای حماسه ۹ دی اثبات نقش بیبدیل ولایت و رهبری انقلاب اسلامی در خنثی سازی توطئه فتنه ۸۸ بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به وقوع حماسه ۹ دی در سال ۱۳۸۸ گفت: در این روز ملت بصیر ایران یک بار دیگر با ارمانهای امام خمینی (ره) و انقلاب تجلیل عهد، و توطئههای دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب کردند.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: در فتنه سال ۸۸ نکات بسیار مهمی وجود دارد که لازم است مد نظر آحاد مردم قرار گیرد از این رو بازخوانی ابعاد فتنه ۸۸ در مناسبتهای مختلف مهم و ضروری است زیرا فراموشی این واقعه موجب تحمیل هزینههای بسیار دیگری به نظام خواهد شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود به یادآوری این حرکت براندازانه تاکید کردند تا این حادثه مورد غفلت قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: حضور ملت قهرمان ایران و مشارکت بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری میتوانست علاوه بر استحکام بیشتر داخلی به گسترش دامنه نفوذ ایران در جهان منجر شود چرا که ایران کشوری مهم و تاثیرگذار است که الگوی مردم سالاری دینی را ارائه میدهد.

وی افزود: اما نکتهای که تاسف دوستان انقلاب را برانگیخت وقایع شوم پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ بود که در قالب فتنهای از پیش طراحی شده به اجرا درآمد.

حجت الاسلام آل هاشم بارزترین نکته در فتنه ۸۸ را مواجه شدن نظام اسلامی با مشکلات در عرصه بین الملل دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه فتنه ۸۸ نتیجه برنامهریزی طولانی مدت و پیچیده سرویسهای اطلاعاتی دشمنان و در راس آنها آمریکا بود، تصریح کرد: برخی عناصر داخلی نیز آگاهانه قطعات پازل دشمن را تکمیل کردند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه مقام معظم رهبری فرمودهاند طراحی، نقشهکشی و مدیریت فتنه در بیرون از مرزها بوده و در داخل نیز عدهای دانسته و عدهای هم ندانسته و در اثر بیبصیرتی با دشمنان همکاری کردهاند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به آسیبها و تهدیداتی که از بدو پیروزی انقلاب تاکنون متوجه نظام اسلامی بوده است گفت: فتنه ۸۸ از نظر عمق، ابزار، شیوه بازیگران، آثار و پیامدها منحصر به فرد بود.

وی افزود: این فتنه آزمونی بزرگ برای ملت ایران بود که درسها و عبرتهای بسیاری را در بر داشت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب کشور را واکسینه کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش درباره اقداماتی که فتنهگران در فتنه ۸۸ انجام دادند، تصریح کرد: یکی از این اقدامات هجمه به باورها و ارزشهای دینی در روز عاشورا بود.

وی زیر سوال بردن نهادهای انقلابی نظام و اهانت و ایراد اتهام به شورای نگهبان در آستانه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را از جمله اقدامات دیگر فتنه گران برشمرد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: برخی کاندیدها فضای انتخابات را به سمت تردید و تشکیک سوق دادند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته «صیانت از آرا» در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ گفت: ساختارشکنی، القای یاس و تردیدهای ذهنی، ایجاد تردید به آرمانهای انقلاب و اصول مسلم قانون اساسی و خط امام از دیگر اقداماتی بود که فتنه گران انجام دادند.

وی با ذکر نمونههای از پیامدهای فتنه ۸۸ افزایش فشارها و تشدید تحریمها را از جمله پیامدهای فتنه ۸۸ برشمرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش تاکید کرد: فتنهگران باعث شدند تا تحریمها و فشارها روی ملت ایران بیشتر شود و از سوی دیگر آمریکا تصور کند که فرصت مناسبی برای براندازی نظام اسلامی فرا رسیده است به همین خاطر در این امر به حمایت از فتنه پرداخت.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: چند روز پس از آغاز فتنه، سنای آمریکا قطعنامه شدیداللحنی را علیه ایران تصویب کرد.

وی افزایش مطالعات دشمن در موضوع هستهای را از دیگر پیامدهای فتنه ۸۸ دانست و افزود: اتفاقات پس از انتخابات گر چه ارتباطی به مسائل هستهای کشور نداشت اما غرب، فتنه را فرصتی برای اعمال فشار بر ایران و ابزاری برای بازگشت به روند گذشته یافت و سطح مطالبات خود را افزایش داد.

وی اضافه کرد: فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در منطقه نیز به دنبال وقوع فتنه ۸۸ از احتمال حمله به تاسیسات هستهای ایران خبر داد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در ادامه نیز قطعنامه ۱۹۲۹ با اعطای امتیازاتی به چین و روسیه علیه ایران به تصویب رسید و در واقع دشمنان فتنه ۸۸ را فرصتی برای افزایش فشار بر ایران یافت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: همه این موارد در حالی بود که دو روز پیش از برگزاری انتخابات یعنی ۲۰ خرداد ماه ۸۸، اوباما نامهای به رهبر معظم انقلاب ارسال و در آن اعتراف کرده بود که مسائل منطقه و بینالملل بدون حضور ایران قابل حل نیست. در واقع دشمنان پس از سالها فشار در ایران موظف به تعطیلی برنامه هستهای ما نشده بودند و ما آنها را در روند مذاکرات وادار به عقب نشینی کرده بودیم.

وی افزایش امید به براندازی نظام اسلامی را پیامد دیگر فتنه ۸۸ دانست و افزود: این فتنه آمریکا و غرب را به این باور رساند که اگر ایجاد و تقویت گروهکهای تروریستی نتوانسته خللی در کار ایران ایجاد کند، جریان فتنه میتواند به بیثباتی نظام اسلامی و براندازی آن منجر شود.

وی ادامه داد البته حمایت از تروریستها نه تنها از سوی غرب کنار گذاشته نشد بلکه تا مرحله ترور دانشمندان هستهای کشورمان نیز پیشرفت.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه سخنان خود به تدوین دستاوردهای حماسه ۹ دی پرداخت و گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ این حماسه اثبات نقش بیبدیل ولایت و رهبری انقلاب در خنثی سازی توطئههای دشمنان بود.

وی تاکید کرد: اگر نقش رهبری نبود این توطئه خطرناک و پیچیده خنثی نمیشد و کشورمان با خطرات بسیار جدی مواجه میشد.

وی تقویت پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب و نظام را دستاورد دیگر حماسه ۹ دی دانست.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه حماسه ۹ دی به افشای چهره نفاق منجر شد، تصریح کرد: آشکار شدن نقش بصیرت و ولایتمداری مردم در برابر توطئههای دشمنان و تمسک به اعتقادات دینی در برابر اقدامات ضددینی معاندان دستاورد مهم دیگری بود که در پی حماسه ۹ دی رقم خورد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هشدار داد: هرگز نباید فتنه ۸۸ را پایان یافته تلقی کنیم؛ زیرا تا زمانی که روحیه مقاومت و استقلالطلبی در مردم ما وجود دارد دشمنان از توطئه دست بر نخواهند داشت و تنها راه در امان ماندن از فتنهها در مقطع فعلی و مقاطع آینده هشیاری، بصیرت انقلابی و ولایت مداری است.

حجتالاسلام آل هاشم با بیان اینکه میتوانیم با ولایت مداری به پیروزیهای نهایی برسیم، به برگزاری رزمایش گسترده محمد رسول الله(ص) ارتش اشاره و تصریح کرد: امروز رزمندگان رزمایش در کنار مردم جاسک بصیرت و ولایت مداری خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به تقارن برگزاری رزمایش مشترک ارتش و سالروز حماسه ۹ دی گفت: نیروهای مسلح ما در این رزمایش آمادگی خود را به نمایش گذاشته و پیام صلح و دوستی را به کشورهای همسایه ابلاغ میکنند.

وی افزود: رزمندگان رزمایش به دشمنان ملت ایران نیز اعلام میکنند که هرگونه تجاوز به نظام مقدس جمهوری اسلامی با پاسخ محکم نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج روبرو خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان از دریادلان نیروی راهبردی دریایی، کارکنان نیروی هوایی، کارکنان نیروی زمینی و همچنین پرسنل پدافند هوایی که با رزمایشی مشترک اقتدار نظام مقدس اسلامی را به نمایش گذاشتند قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار