بازگشت آرامش به استان «ذی‌قار» عراق

شیوخ عشایر استان ذی‌قار عراق از توقف ناآرامی‌ها و بازگشت آرامش به این استان پس از همکاری گسترده بین نیرو‌های پلیس و معترضان خبر دادند.
کد خبر: ۳۷۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ - 02December 2019

بازگشت آرامش به استان «ذی‌قار» عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عدنان السهلانی» شیخ و رئیس عشیره «السهلان» استان ذی‌قار روز دوشنبه گفت که اوضاع این استان با تغییر رئیس پلیس آن و برقراری صلح و آشتی بین تظاهرات‌کنندگان و نیرو‌های امنیتی به حالت طبیعی خود بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری «المعلومه» عراق، السهلان تاکید کرد که پس از برقراری صلح و آشتی میان معترضان و نیرو‌های امنیتی و همچنین همکاری میان رئیس پلیس جدید و تظاهرات‌کنندگان، در این استان آرامش حکفرما شده است.

وی افزود: «اوضاع در استان ذی قار طی روز‌های اخیر در پی هدف قرار گرفتن معترضان و ضرب و شتم آن‌ها به شدت نابسمان شده بود».

رئیس عشیره السهلان گفت که «تعیین ریسان الابراهیمی به عنوان رئیس پلیس جدید این استان نقش بسزایی در بازگشت آرامش به این استان داشته است».

وی اضافه کرد: «روزانه ۵۰۰ نفر از اهالی این عشیره در کنار نیرو‌های امنیتی در تامین امنیت نهاد‌های دولتی و جاده‌ها در کنار نیرو‌های امنیتی همکاری می‌کنند».

تظاهرات‌ها در استان‌های مختلف عراق همچنان ادامه دارد. در بغداد، معترضان با نیرو‌های امنیتی توافق کردند تا ضمن پرهیز از هرگونه درگیری، افراد نفوذی و خرابکاری که قصد آتش زدن و تخریب اموال عمومی و خصوصی را دارند، شناسایی کنند و تحویل دهند.

در نجف اشرف نیز، تدابیر شدید امنیتی برقرار است و شیوخ عشائر و افراد بانفوذ این استان، طی نشستی به بررسی راهکار‌های برون‌رفت از بحران ایجاد شده در نجف پرداختند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها