سردار رحیمی خبر داد؛

دستگیری ۷۷۹ مجرم در طرح «رعد ۳۱»/ بازداشت ۵۱ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۷۷۹ مجرم در طرح «رعد ۳۱» و ۵۱ نفر از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ - 03December 2019

رحیمیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح «رعد ۳۱» که صبح امروز (سه‌شنبه) در پلیس پیشگیری تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش همکارانم در پلیس پیشگیری و با ۳۷۵ حکم قضایی، ۷۷۹ نفر  از سارقان منازل، لوازم خودرو و موبایل‌قاپ‌ها، مالخرها و زورگیران را دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه هشت هزار قلم کالا از اموال مردم کشف شده است، افزود: در این طرح بیش از هزار پرونده تشکیل و ۳۰ باند متلاشی شد.

رئیس پلیس پایتخت از شناسایی ۸۵ درصد از مالباختگان در طرح رعد ۳۱ خبر داد و گفت: شش سلاح گرم نیز در این طرح کشف شد. همچنین ۳۷۶ نفر از دستگیرشدگان در این طرح، سابقه جرم دارند.

سردار رحیمی ادامه داد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق ۳۸ قاچاقچی عمده کالا دستگیر شدند و بالغ بر ۲۲۰ هزار قلم کالای قاچاق کشف و هفت باند متلاشی شد که ارزش اموال کشف شده ۲۰۴ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در این طرح عنوان کرد: در این طرح ۲۷۳ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و از آن‌ها بیش از ۱۶ کیلو مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: طرح‌های رعد با رفع معایب برای استقرار نظم و امنیت، با انگیزه ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی در ادامه با بیان اینکه پلیس با تمام توان برای کاهش آلودگی هوا پای کار آمد، افزود: ۲۹ هزار خودروی دودزا از ابتدای سال تا کنون جریمه و هزار و ۲۰۰ خودرو فک پلاک شدند؛ همچنین بیش از سه میلیون خودرو در تهران و شهرستان‌ها به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شدند.

وی با تأکید بر برخورد پلیس با خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های دودزا گفت: در تهران طرح ساماندهی راکبین موتورسوار همچنان ادامه دارد و با موتورسیکلت‌سوران متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: پلیس برای طرح کاهش آلودگی هوا در سال آینده، کار کارشناسی خود را شروع کرده است که نتیجه آن در پایان سال به شورای شهر ارائه خواهد شد.

سردار رحیمی همچنین درباره برگشت دوباره دلالان به بازار ارز تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی و پلیس امنیت اقتصادی در این خصوص وارد عمل شده‌اند و با دلالان برخورد خواهند کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره دستگیری عاملان اصلی اغتشاشات هم گفت: ۲۴ نفر از عاملان تخریب بانک‌ها، ۲۲ نفر از عوامل آتش زدن جایگاه بنزین و پنج عامل اصلی غارت فروشگاه‌ها دستگیر شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار