همایش روحانیون نیرو‌های مسلح خراسان شمالی برگزار شد

همایش روحانیون نیروهای مسلح خراسان شمالی در ستاد سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان با حضور نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ - 04December 2019

همایش روحانیون نیرو‌های مسلح خراسان شمالی برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در همایش روحانیون نیروهای مسلح استان بیان داشت: باور‌ها و سیاست‌های ما برخاسته از دین است، تا بر این اساس بتوانیم به خوبی در مسیر الهی گام برداریم.

وی افزود: نقش روحانیت در مبارزه با دشمنان این است که مردم را دعوت به خدا کنند، چون وجود روحانیون به معنای راهنمایی است و مسیر را مشخص می‌کنند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: امروز روحانیت باید راه را بخصوص به جوانان نشان دهد تا جوانان ما به دام دشمن گرفتار نشوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: رسالت ما نیز این است که شبکه‌های دشمن را خنثی و با قدرت با آن‌ها مقابله کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین «حسین زحمتکش» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: همه ما روحانیون رسالت داریم که انقلاب اسلامی را به پیش برده و از آن پاسداری کنیم.

وی یکی دیگر از وظایف مهم روحانیان را دفاع از ارزش‌های دینی برشمرد و افزود: در این مسیر باید با قدرت حرکت کرده و اجازه نفوذ به دشمن ندهیم، چرا که دشمنان ما بر نمی‌تابند که یک نظام اسلامی در رأس یک حکومت قرار گیرد.

زحمتکش با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحول عظیمی را در جامعه بشریت به وجود آورده است، اظهارداشت: کسانی که چنین پدیده‌هایی را به وجود آوردند در رأس آن روحانیون بودند و تا زمانی که روحانیت به تکلیف خودش به خوبی عمل کند این نظام با قدرت به راه خود ادامه داده و حفظ می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان داشت: روحانیت در مجموعه‌های نیرو‌های مسلح نیرو‌های متدین و انقلابی را تربیت می‌کند، چرا که اگر نیرو‌های مسلح متدین، پا به کار و انقلابی نداشته باشیم اصل نظام به خطر می‌افتد و به همین خاطر است که تربیت این نیرو‌ها به گردن ما می‌باشد و این یک تکلیف مهم است.

وی با بیان اینکه قطعاً دفاع از دین الهی الزاماتی دارد و یکی از آن‌ها روحیه جهادی است و روحانیت باید این روحیه جهادی را حفظ و تقویت کند، افزود: روحانیت سرباز ولایت، دین و اسلام است و با تربیت نیرو‌های جهادی و انقلابی حماسه‌های بزرگ دیگری را باید به پا کند.

زحمتکش خاطرنشان کرد: روحانیت باید با اخلاص و توکل به خدا و عمل به تکالیف دینی خود در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کرده و راه درست را به افراد نشان دهد، درغیر اینصورت دشمن وارد شده و در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی بر می‌آید.

سرهنگ «ابوالقاسم چمن» فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه حضور روحانیون در مراکز نظامی با توجه به حجم تهدیدات از سوی دشمن یک ضرورت است، گفت: چرا که روحانیون با تربیت نیرو‌های ارزشی و انقلابی جلوی دشمنان را گرفته و مانع از نفوذ آن‌ها به بدنه نیرو‌های مسلح و نظام اسلامی می‌شوند.

وی اظهار داشت: با ارزش دادن به جوانان و تربیت نیرو‌های انقلابی و ایجاد انگیزه و خود باوری بر اساس آموزه‌های دینی می‌توان موفق شد و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی این موفقیت را بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار