سردار قنبری خبر داد؛

کشف بیش از ۳.۵ تُن مواد افیونی در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با سوداگران مرگ در شهرستان «ایرانشهر» و کشف سه تُن و ۵۴۱ کیلو مواد افیونی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ - 04December 2019

کشف ۳ تُن و ۵۴۱ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه با سوداگران مرگبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد قنبری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین مواد مخدر توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق از مناطق مرزی به حوزه شهرستان ایرانشهر دست یافتند.

فرمانده انتظامی استان افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر پس از چندین شبانه روز کار گسترده اطلاعاتی حوالی ساعت یک بامداد روز گذشته اعضای این باند مسلحانه را که با سه دستگاه وانت پیکاپ، پژو ۴۰۵ و سمند در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر در محور «دشت سمسور - بزمان» بودند، شناسایی و تحت نظر گرفتند.

وی تصریح کرد: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی به سمت آن‌ها تیراندازی و با سرعت سرسام‌آوری متواری شدند که پس از طی مسافتی جان‌برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر، خودرو‌ها را با قانون به‌کارگیری سلاح در یکی از جاده‌های کوهستانی همان محدوده متوقف کردند.

سردار قنبری بیان کرد: با متوقف شدن خودرو‌ها درگیری مسلحانه آغاز و پس از سه ساعت سوداگران مرگ در مواجهه با آتش پر حجم تکاوران پلیس و تنگ شدن عرصه بر خود با رها کردن محموله مواد مخدر به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان تصریح کرد: در این عملیات مقتدرانه در پاک‌سازی از منطقه دو سوداگر مرگ دستگیر و در بازرسی از خودرو‌ها در مجموع سه تن و ۴۲۵ کیلو و ۴۴۷ گرم مواد مخدر شامل دو تن و ۴۲۵ کیلو و ۴۴۷ گرم تریاک، یک تن سوخته تریاک، ۱۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه، یک قبضه گرینف، سه جعبه نوار حاوی ۴۴۵ تیر جنگی، یک قبضه سیمینوف به همراه ۱۰ فشنگ جنگی، یک قبضه کلاش، ۹۰ فشنگ جنگی کلاش و یک قبضه کلت کمری کشف شد.

سردار قنبری با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای متواری این باند مسلحانه خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با حضور فعال در گلوگاه‌ها و ورودی‌ها قاچاق، در راه مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کند و این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه، عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها