جعفری:

مدافعان حرم عزت شیعه را حفظ کردند/ انقلاب اسلامی معادلات نظام سلطه را برهم زد

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با تاکید بر اینکه جریان داعش برای نابودی انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفت، گفت: ایستادگی و مجاهدت مدافعان حرم باعث شد تا جغرافیای اسلام، عزت شیعه و حرمت اهل بیت حفظ و توطئه استکبار نقش بر آب شود.
کد خبر: ۳۷۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ - 04December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «علی‌­اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس «کهربا» که شامگاه (چهارشنبه) در سینما هویزه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی اول و دوم قدرت های بزرگ تصمیم گرفتند تا نظامات دنیا را به گونه‌ای طراحی کنند که سازمان‌ها را در اختیار خود بگیرند.

وی افزود: بسیاری از این سازمان‌ها برای تحکیم قدرت ها شکل گرفتند اما واقعیت این است که نظام سلطه به دنبال آن بوده و هست که بشریت را کنترل کند.

این مسئول ادامه داد: در این مقطع که همه چیز برای حاکمیت تفکر اومانیستی آماده شده بود انقلابی رخ داد که نظام سلطه به این نتیجه رسید که این انقلاب تهدید بزرگی برای آنها است.

جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام معادلات نظام سلطه را بر هم زد و 300 سال کار غرب را دچار چالش کرد، گفت: انقلاب اسلامی  مبانی اومانیسمی و کاپیتالیسمی را نقض کرد.

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس تصریح کرد: امروز به رغم تلاش دشمنان، حرکت توفنده و حوزه نفوذ انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان گسترش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: این عزت را مدیون کسانی هستیم که در مقطع زمانی که نیاز به ادای تکلیف بود رسالت خود را به درستی به انجام رساندند و پای ارزش‌ها ماندند و از آن دفاع کردند، تا اوج بگیرد.

این مسئول به اهمیت نقش مدافعان حرم در حفظ و استمرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جریان داعش برای نابودی انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفت اما ایستادگی و مجاهدت مدافعان حرم باعث شد تا جغرافیای اسلام، عزت شیعه و حرمت اهل بیت حفظ شود و توطئه استکبار نقش بر آب شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار به جوانان منتقل شود باید هنرمندان با بهترین شکل و زیباترین و جذابترین روش ها ارزش‌ها را به جوانان ارائه کنند.

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس ضمن تبریک به هنرمندان خراسانی برای کسب مقام اول در سومین جشنواره ملی فانوس ابراز داشت: جشنواره کهربا این فرصت را فراهم آورد تا پیام مقاومت و ایستادگی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی به جوانان منتقل شود، لذا برگزاری اینگونه جشنواره ها باید ادامه داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه خراسان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، گفت: باید هنرمندان خراسانی در حوزه هنر نیز با تولید آثار فاخر هنری و الگو گرفتن سایر نقاط کشور از این آثار، همچون دفاع مقدس کارنامه درخشانی از خود به یادگار بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار