رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نماز جمعه، نماز امامت و ولایت است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه نماز امامت و ولایت است که با اجازه امام تاسیس می‌شود.
کد خبر: ۳۷۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ - 06December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: امام جمعه باید از طرف امام مسلمین انتخاب شود تا ارتباط شبکه ای، سازماندهی شده و منظم بین مسلمین از طریق نماز جمعه و امام جمعه با مرکز ولایت برقرار شود.

وی گره زدن ظرفیت ها به یکدگیر را از ویژگی های نماز جمعه برشمرد و اظهار داشت: نماز جمعه حاصل رشادت و شهادت بهترین های ما است که خداوند بعد از قرن ها برکت آن را به ما داد.

این مقام با اشاره به اینکه خداوند در نماز جمعه منافع بسیار مادی و معنوی برای مومنان ذخیره کرده تصریح کرد: نماز جمعه مرکز حضور لطف الهی برای جامعه و فرصتی برای گردهمایی مومنان است.

علی اکبری گفت: در این گردهمایی علاوه بر ذکر، فکر هم هست و به همین منظور ۲ رکعت به خطبه اختصاص داده می شود.

وی تاکید کرد: خطیب جمعه باید در این ۲ خطبه فکر مردم را تقویت، دین خدا را معرفی و آیات الهی را تلاوت کند و آنها را نسبت به وظایفشان به روز کرده  و مردم را از آنچه در منطقه و جهان اسلام هست مطلع کند.

وی افزود:  بنابراین امام جمعه در خطبه خود که بیان تبیین، روشنگری، موعظه و بصیرت است جامعه مومنان را نسبت به وظایفشان آگاه می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: همچنین مومنان در نمازجمعه به هم پیوند می خورند و همانند رودهایی  از مناطق مختلف  جریان می یابند، به دریای مومنان پیوند خورده و اجتماعی بزرگ باشکوه، زیبا و متحد در محیطی با یاد خدا و محبت و برادری شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: بنابراین مومنان  به دست واحد در برابر دشمن و دست های بهم فشرده در کنار هم تبدیل می شوند و برکت بر آنها نازل خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی جامعه بر محور امام متحد شد هم در برابر دشمن نفوذناپذیر می شود و هم با تجمیع توانمندی ها رو به پیشرفت حرکت می کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار