عراقچی با مدیرکل آژانس ملاقات می‌کند

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام، با مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی ملاقات خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ - 06December 2019

عراقچی با مدیرکل آژانس ملاقات می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد عراقچی که برای شرکت در نشست کمیسیون برجام در وین به سر می برد، بعد از حضور در این نشست، با رافائل گروسی مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دیدار و درخصوص روابط و همکاری های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با یک ساعت تاخیر، دقایقی پیش در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه چهار به‌علاوه یک در ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در وین پایتخت اتریش در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد تا با توجه به گام‌های ایران در خصوص کاهش تعهدات در چارچوب برجام، راه حل‌های حفظ این توافق بررسی شود.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون در چهار گام از تعهدات برجامی خود شامل عبور از سقف 300 کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده 3.67 درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده، افزایش سطح غنی‌سازی به 4.5 درصد و برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) کاسته است.

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران از صبح روز پانزدهم آبان با گازدهی به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات فردو و غنی‌سازی 4.5 درصدی در این تاسیسات (از نیمه شب شانزدهم آبان) آغاز شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار