سردار اشتری:

اغتشاشات اخیر یک فتنه بزرگ بود/ رهبر انقلاب برای حفظ امنیت مردم بسیاری از مشکلات را به جان خریدند

فرمانده نیروی انتظامی اغتشاشات اخیر را جنگ و فتنه‌ای بزرگ دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حفظ امنیت مردم، خیلی از مشکلات را به جان خریدند و به این ماجرا ورود کردند.
کد خبر: ۳۷۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ - 07December 2019

روز دانشجو سنبل مقابله با استکبار جهانی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا صبح امروز (شنبه) به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه انتظامی امین با گرامی‌داشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای اغتشاشات اخیر اظهار داشت: روز دانشجو سمبل مبارزه با استکبار و روز مقاومت و مقابله با زورگویان و بیگانگان است.

وی در ادامه عنوان کرد: باید پیرامون حوادثی که در کشور رخ داده است، مطالعه بیشتری کنیم و راه و رسم شهدایی که برای سربلندی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند، ادامه دهیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دوره دانشجویی ماندگار است، خطاب به دانشجویان گفت: در مقطعی که در دانشگاه هستید، باید بهترین بهره را ببرید.

تحریک جوانان توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین از طریق فضای مجازی

سردار اشتری با اشاره به حوادث روزهای اخیر در کشور و تأکید بر لزوم بررسی اتفاقاتِ رخ داده، بیان کرد: موضوع سهمیه‌بندی بنزین از اردیبهشت‌ماه امسال در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در جلسه شورای امنیت کشور اعلام کرد که در مورد زمان و قیمت تجدید نظر شود، افزود: حوادث لبنان و عراق را شاهد بودیم و نگرانی‌هایی داشتیم که این اتفاقات به کشورمان تسری پیدا کند؛ زیرا آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین، جوانان را در فضای مجازی تحریک می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: شب جمعه که آغاز این طرح بود، نیروی انتظامی با آمادگی کامل در تمامی پمپ بنزین‌ها مستقر شد.

سردار اشتری اضافه کرد: آشوب‌ها ابتدا در خرمشهر و سیرجان آغاز شد. در خرمشهر در همان ساعات اولیه، حمله مسلحانه به پایگاه‌های نظامی رخ داد که با آمادگی با این حملات مقابله شد؛ در سیرجان هم آشوبگران به دنبال آتش زدن مخزن آتش‌زا بودند که با حضور پلیس از این امر جلوگیری شد.

وی ادامه داد: اعتراضات مردمی توسط دشمنان به سرعت تبدیل به آشوب و درگیری شد؛ اما هر جا نیروی انتظامی حضور یافت، به خوبی عمل کرد و برخورد مقتدارنه‌ای با آشوبگران انجام داد.

فرمانده ناجا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کلاس خارج از فقه گفت: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتراضات به نحو چشمگیری کاهش یافت و مردم صف خودشان را از گرو‌ه‌های اشرار، اراذل و اوباش جدا کردند.

رهبر انقلاب برای حفظ امنیت مردم بسیاری از مشکلات را به جان خریدند

سردار اشتری بیان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مقتدارانه، روشنگرانه و هوشمندانه بود. ایشان برای حفظ امنیت مردم، خیلی از مشکلات را به جان خریدند و به ماجرا ورود کردند.

وی با اشاره به اینکه اراذل و اوباش به اموال مردم خسارت وارد کردند و اگر این موضوع ادامه می‌یافت، اوضاع تغییر می‌کرد، افزود: اغتشاشات اخیر، جنگ و فتنه‌ای بزرگ و با فتنه‌های گذشته متفاوت بود.

فرمانده ناجا اضافه کرد: بیگانگان و فضای مجازی که در کشور ما مدیریت نشده است در اغتشاشات اخیر نقش به‌سزایی داشتند؛ لذا ما باید به دنبال مدیریت فضای مجازی باشیم.

سردار اشتری با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه، پیشدستانه و مقابله‌ای، کار بزرگی صورت گرفت، گفت: دستگیری لیدر‌های اراذل و اوباش در دستور کار پلیس قرار گرفت و با اشراف اطلاعاتی در سریع‌ترین زمان دستگیر شدند. این اتفاق بزرگی بود، اما بزرگتر از آن، اراده مردم بود که اغتشاشات را محکوم کردند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: هرچه توطئه‌های دشمن پیچیده‌تر می‌شود، نیروی انتظامی آماده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که مسئول برطرف کردن مشکلات مردم هستند، باید وارد عمل شوند، عنوان کرد: نیروی انتظامی امروز آماده‌تر از دو هفته گذشته است و با هر توطئه‌ای مقابله خواهد کرد.

فرمانده ناجا افزود: شهید «جواهری» و شهید «صیادی» برای امنیت مردم جان خود را فدا کردند و مردم با حضورشان در مراسم تشییع پیکر این شهیدان، نشان دادند که قدردان زحمات پلیس هستند.

سردار اشتری گفت: شهید جواهری تا آخرین لحظه در برابر آشوبگران ایستادگی کرد؛ این شهید والامقام، ایستاده و مقاوم به شهادت رسید.

ناجا با رأفتِ توأم با اقتدار با مشکلات برخورد می‌کند

وی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی با رأفت توأم با اقتدار با مشکلات برخورد می‌کند، افزود: نیروی انتظامی شجاعانه و‌ هوشمندانه وارد میدان شد و این غائله را جمع کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اگر بخواهیم به پلیس تراز انقلاب برسیم، باید آمادگی خود حفظ کنیم و ارتقا دهیم، گفت: یک پلیس تراز انقلاب اسلامی باید پلیس انقلابی باشد، مؤمنانه، عالمانه و مقتدرانه رفتار کند و مرجع و پناهگاه مردم باشد.

سردار اشتری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: نیروی انتظامی در گام دوم انقلاب اسلامی باید جایگاه خود را مشخص کند. ما باید نهال امید به آینده را گسترش دهیم و ناامیدی را از خودمان دور کنیم.

وی اضافه کرد: باید بدانیم که برنامه‌های پنج ساله گام دوم انقلاب اسلامی چیست و در راستای رسیدن به آن تلاش کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی درباره معیشت کارکنان این نیرو هم گفت: در این‌خصوص بسته معیشتی مشخص شده است؛ همچنین تا چند سال آینده مشکل مسکن کارکنان ناجا برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها