سردار قنبری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

کشف بیش از ۱۰۳ تُن مواد مخدر در مرز‌های شرقی/ دستگیری ۸۰۰ عمده‌فروش مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف بیش از ۱۰۳ تُن انواع مواد مخدر در استان از دستگیری ۸۰۰ عمده‌فروش مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۲ - 08December 2019

کشف بیش از 103 تُن مواد مخدر در مرزهای شرقی/ استفاده از پهپاد و تجهیزات اُپتیکی در مرزهای شرقی کشور/ دستگیری 800 عمده فروش مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستانسردار «محمد قنبری» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۸۳ تُن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است، اظهار داشت: کشف ۱۰۳ تُن از این مواد، توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در مجموع کشفیات مواد مخدر توسط یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی در استان نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است، گفت: میزان کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش کشفیات شیشه از ابتدای سال تا کنون

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ورود پیش‌ساز‌ها به افغانستان و افزایش تولید شیشه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از دو تُن شیشه در مرز‌های شرقی کشف شده است که این آمار بی‌سابقه بوده است.

دستگیری بیش از سه هزار خرده‌فروش و عمده‌فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این مقدار مواد مخدر با کشف شده در استان با درگیری مسلحانه همراه بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از سه هزار خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند که از این تعداد ۸۰۰ نفر عمده‌فروش مواد مخدر بودند.

سردار قنبری در خصوص استحکامات مرزی و تامین تجهیزات برای مبارزه با مواد مخدر گفت: برابر ابلاغ مصوبه شورای عالی امنیت ملی، موضوع استحکامات مرزی در مرز‌های شرقی به سپاه پاسداران واگذار شده که خوشبختانه از ابتدای سال تا کنون در راستای استحکامات مرزی کار‌های خوبی صورت گرفته است.

استفاده از پهپاد و تجهیزات اُپتیکی در مرز‌های شرقی

وی درباره تأمین تجهیزات مورد نیاز گفت: نیروی انتظامی توجه خاصی به مرز‌های شرق و جنوب شرقی دارد و در همین راستا کمیسیون پشتیبانی رزمی و عملیاتی شرق کشور تشکیل شده است.

سردار قنبری اضافه کرد: با راه‌اندازی این کمیسیون خوشبختانه مشکلات ما در مرز‌های شرقی برطرف شده است و نیرو‌های ما به تجهیزات روز مجهز هستند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای کنترل مرز‌های شرقی از تجهیزات پهپادی و اُپتیکی استفاده می‌کنیم، گفت: خوشبختانه امروز در مرز‌های شرقی از از بالگرد، هواپیما، هواپیما شناسایی و پهپاد استفاده می‌کنیم و هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

کاهش جرایم خشن و سرقت مسلحانه در استان

وی با اشاره به اینکه امروز پلیس با اقتدار در جای جای استان حضور فعال دارد، گفت: امروز با کار‌های امنیتی صورت گرفته، جرایم خشن، درگیری مسلحانه و شرارت‌ها کاهش داشته است.

سردار قنبری درباره استفاده از دستگاه ایکس‌ری در جهت کنترل خودرو‌ها گفت: پلیس امروز در گمرکات و ورودی مرز میرجاوه حضوری فعال دارد و علاوه بر استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری از واحد (سپکا) سگ‌های موادیاب استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها