دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«سیمرغ» چشم بینای ناوشکن‌های نداجا در عرصه آب‌های بین‌المللی

پهپاد «سیمرغ» می‌تواند با برد عملیاتی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر به‌عنوان چشم بینای ناوشکن‌های نداجا در عرصه آب‌های بین‌المللی عمل کرده و اطلاعات لازم را در حوزه‌های مختلف در اختیار پست فرماندهی قرار دهد.
کد خبر: ۳۷۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶ - 08December 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، روز گذشته (۱۶ آذر) همزمان با گرامیداشت هفته نیروی دریایی، جدیدترین پهپاد رزمی، شناسایی و تاکتیکی نیروی دریایی ارتش با نام «سیمرغ» طی مراسمی با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نداجا در منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش در کُنارک رونمایی و به یگان هوادریای نداجا ملحق شد.

به گفته فرماندهان نداجا، این پهپاد دریاپایه با سقف پرواز ۲۴ هزار پا و مداومت پرواز ۲۴ ساعته یکی از سامانه‌های راهبردی نیروی دریایی در عرصه رصد آب‌های آزاد و منطقه‌ای است.

 پهپاد چندمنظوره «سیمرغ» که به لحاظ شکل ظاهری و برخی قابلیت‌ها با پهپاد شاهد ۱۲۹ یکی از پهپادهای استراتژیک نیروهای مسلح کشور شباهت زیادی دارد؛ به دست توانمند دانشمندان و محققان ایرانی ساخته شده است و می‌تواند برنامه‌های مورد نظر از قبیل گشت، شناسایی و تاکتیک‌های رزمی و جنگال را برای نیروی دریایی انجام دهد.

«سیمرغ» چشم بینای ناوشکن‌های نداجا در عرصه آب‌های بین‌المللی

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص قابلیت‌های این سامانه پهپادی به خبرنگار ما گفت: پهپاد سیمرغ از سیستم هدایت ویژه برخوردار است؛ به طوری که این امکان را ایجاد می‌کند تا سامانه بتواند بیش از هزار کیلومتر پرواز پایدار، برخط و آنلاین داشته باشد؛ یعنی همزمان که پرواز می‌کند، اطلاعات خود را به صورت آنلاین از مناطق مورد نظر در قالب عکس و تصاویر ویدیویی به پایگاه‌های زمینی ارسال کند.

دریادار خانزادی اضافه کرد: با توجه به اینکه شناورهای ما به سکوهای پرتاب پهپاد سیمرغ مجهز خواهند شد، هر شناوری در دریا می‌تواند تصاویر دقیقی از مایل‌ها جلوتر از خود را داشته باشد و ضمناً از آنجا که این تصویر در مجموعه اتاق کنترل پهپاد از طریق شبکه‌های فرماندهی و کنترل دریافت می‌شود، در تمام پست‌های فرماندهی و تمام مجموعه‌های نیروهای مسلح قابل اشتراک‌گذاری است.

این پهپاد همچنین از قابلیت‌های رزمی برخوردار است و می‌تواند هشت موشک ضد کشتی را با خود حمل کند و در زمان مورد نیاز از موشک‌های هوشمند «سدید» علیه اهداف استفاده کند.

با توجه به مطالب فوق، پهپاد «سیمرغ» می‌تواند به‌عنوان چشم بینای ناوشکن‌های نداجا در عرصه آب‌های بین‌المللی عمل کرده و مسافت‌های طولانی را از شناورها پیش افتاده و اطلاعات لازم را در حوزه‌های رزمی، اقلیمی و حمل و نقل در اختیار پست فرماندهی قرار دهد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار