مدیرکل انتشارات و امور هنری معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مسئولین با مدل عاشورا و دفاع مقدس مطابه مردم و نظام را در دستور کار قرار دهند

حجت‌الاسلام «مجیدرضا فولادی» گفت: مسئولین با الگوگیری از مدل عاشورا، دفاع مقدس و ولایت‌پذیری، مطالبه نظام و مردم را در دستور کار قرار بدهند، موفق خواهند شد.
کد خبر: ۳۷۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ - 08December 2019

مسئولین با مدل عاشورا و دفاع مقدس مطابه مردم و نظام را در دستور کار قرار دهندحجت الاسلام «مجیدرضا فولادی» مدیرکل انتشارات، مراسمات و امور هنری معاونت فرهنگی مچمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری اظهار داشت: دفاع مقدس در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی مفاهیمی چون فرهنگ شهادت، گذشت، ایثار، معرفت دینی ارزش‌ها و باورهای اصیل متعلق به انقلاب اسلامی را به ذهن انسان‌ها متبادر می‌کند.

وی دسته اول را انسان‌های برشمرد که در گذشته با فرهنگ اصیل عاشورایی و فرهنگ شهادت آشنا شدند و حرکتی را در طی هشت سال انجام دادند که بخشی از دنیا در مقابل یک جمعیت کثیری از ملت ایران قرار گرفته بودند.

این مسئول ادامه داد: در واقعه عاشورا 72 نفر در مقابل هزاران نفر قرار گرفتند که به ظاهر پیروزی مقابل جریان مقابل اهل بیت بود اما عاشورا در تاریخ پیروز و میدان‌دار عرصه جهانی در حوزه جهان اسلام است.

فولادی با بیان اینکه در دفاع مقدس جمعیت قلیلی در مقابل دنیایی از استکبار، استعمار، استثمار، امکانات و تجهیزات قرار گرفتند، افزود: علاوه بر آنکه در تاریخ، جمهوری اسلامی ایران پیروز میدان و ماندگار شد در روز نبرد و حادثه نیز جمهوری اسلامی با آن فرهنگ اصیل عاشورایی و انقلابی و گفتمانی که امام بر جامعه حاکم کرد پیروز میدان شده بود.

این مسئول اضافه کرد: فرق بین عاشورا و انقلاب اسلامی را در این می‌ینیم که در عاشورا در آن واحد و زمان خود اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند گرچه در معرکه شکست خوردند اما در تاریخ پیروز شدند و این نشان دهنده عبرتی است که جامعه ما از واقعه عاشورا و درس ولایت‌پذیری مردم از عاشورا است.

وی با اشاره به فتنه‌های 77، 88 و 92 گفت: یکی از عبرت هایی که مردم از عاشورا گرفتند تبعیت از ولایت است و جمهوری اسلامی از شروع جنگ تا امروز پیروز بود و این پیروزی به نام مردم ثبت شده است که انقلاب اسلامی ما را از فتنه‌ها حفظ کردند و اگر مسئولین در جهت موافق عقربه‌های مردم حرکت کنند پیروز خواهیم بود.

فولادی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس کسانی که با اصالت بودند، هستند و آنهایی که توفیق شهادت داشتند، به شهادت رسیدند، ادامه داد: امروز مسئولین باید حرکت و رفتارشان اصیل و در تبعیت از ولایت و مسیر حرکت مردم و نظام باشد که ارزشمندتر است.

این مسئول افزود: مسئولین با الگوگیری از مدل عاشورا و دفاع مقدس و ولایت‌پذیری، مطالبه نظام و مردم را در دستور کار قرار بدهند موفق خواهند شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها