امیر محمودی:

حضور نیروهای مسلح در مسابقات بین‌المللی موجب ارتقای توان بازدارندگی است

معاون اجرایی ارتش حضور نیروهای مسلح در مسابقات بین‌المللی را موجب ارتقای توان بازدارندگی دانست و گفت: امیدواریم که از تجربیات این مسابقات استفاده و بر قابلیت‌های نظامی ما در حوزه‌های مختلف افزوده شود.
کد خبر: ۳۷۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ - 11December 2019

حضور در مسابقات بین‌المللی خود یک بازدارندگی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه، اظهار داشت: این مسابقات که در سطح نیرو‌های مسلح کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، خود یک عامل بازدارنده است.

وی با بیان اینکه کسی که به‌موقع و با کیفیت از سلاح خود استفاده کند در عرصه جنگ و نبرد هم پیروز خواهد شد، گفت: تلاش نیرو‌های ما در دستیابی به اهداف و کسب جایگاهی در شأن جمهوری اسلامی، ستودنی و ارزشمند است.

امیر محمودی تحرک، ارتباط و هماهنگی بین نیرو‌ها را از مؤلفه‌های توان رزمی نیروی انسانی دانست و گفت: تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات به نوعی خود را درگیر صحنه رزم می‌بینند و در واقع این مسابقات صحنه‌های نبرد را به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) بر آموزش سه ورزش سوارکاری، تیراندازی و شنا تأکید کرده‌اند، گفت: امروز سوارکاری برابر با تخصص استفاده از نفربر، تانک و هواپیماست.

امیر محمودی خاطرنشان کرد: هدف از حضور در این مسابقات، این است که از تجهیزات به خوبی استفاده کنیم، توان خود را بسنجیم و عامل بازدارنده در برابر دشمنان باشیم.

معاون اجرایی ارتش گفت: در دوران دفاع مقدس لشکر، تیپ و گردانی موفق بود که همه نفرات آن به خوبی آموزش دیده بودند و قدرت برتری خود را بر دشمن تحمیل می‌کردند؛ در آن دوران هر جا که تحرک لازم را داشتیم، دشمن زمین‌گیر می‌شد.

وی ادامه داد: امیدواریم که از تجربیات این مسابقات استفاده و بر قابلیت‌های نظامی ما در حوزه‌های دریایی، زمینی، پدافندی و هوایی افزوده شود.

امیر محموی افزود: امیدواریم در سال‌های آینده در حجم گسترده‌تر و در رشته‌های بیشتر بتوانیم در این مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم و افتخارآفرین باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها