پسر شیخ زکزاکی:

جان پدرم در خطر است/ مطابق قانون با والدینم برخورد نمی‌شود

محمد ابراهیم زکزاکی در یادداشتی نوشت: این حق والدینم است که مثل بقیه مردم نیجریه مطابق قانون این کشور با آن‌ها برخورد شود که هم اکنون به‌طور پیوسته از آن‌ها سلب شده است.
کد خبر: ۳۷۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵ - 12December 2019

جان پدرم در خطر است/ مطابق قانون با والدینم برخورد نمی‌شودبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، محمد ابراهیم زکزاکی پسر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه در یادداشتی نوشت: من می نویسم تا به سخت‌ترین شکل ممکن درباره وضعیت پدر و مادرم شیخ زکزاکی و زینت زکزاکی به مسئولان نیجریه اعتراض کنم. انتقال فوری پدر و مادرم توسط سیستم امنیتی به زندان مرکزی کادونا، وضعیت سلامتی آن‌ها و اصل زندگی پدرم را در خطر اساسی قرار داده است.  علیرغم اینکه وضعیت بهداشتی سلول‌های زندان بسیار بد است، آن‌ها مسئولان بهداشت زندان را تحت فشار گذاشته‌اند که پدرو مادر را کاملا رها کنند تا از مشکلات سلامتی رنج ببرند.

همانطور که همه می‌دانید پدرم بواسطه تیراندازی در جنایت زاریا از سال ۲۰۱۵ نمی‌تواند با یک چشمش ببیند؛ همچنین در طول دوران اسارت ایشان چند مرتبه دچار سکته شده‌اند و بیش از یک پزشک مستقل که اخیرا توسط حکومت دستگیر شدند وضعیت ایشان را در خطر مرگ عنوان کرده‌اند.

مادرم نیز دچار بیماری‌های سختی از جمله فشار خون بسیار بالاست. او همچنین به‌خاطر ورم شدید در پاها و گلوله‌ای که نزدیک به نخاع دارد به سختی می‌تواند راه برود.

همزمان لازم می‌دانم که به نفی درخواست ما و خانواده و اعضای رسمی برای دیدار و دسترسی به آن‌ها آنچنانکه دادگاه دستور داده بود نیز به مسئولان اعتراض کنم. این یک خشونت علیه زندانیان وتجاوز به حقوق والدینم مطابق منشور حقوق انسانهاست.

این حق والدینم است که مثل بقیه مردم نیجریه مطابق قانون این کشور با آن‌ها برخورد شود که هم اکنون به‌طور پیوسته از آن‌ها سلب شده است.

من به همراه یکی از مقامات رسمی برای دیدن وضعیت ایشان یه زندان رفتم؛ اما علیرغم چند ساعت معطلی آن‌ها مانع دسترسی ما شدند! این آخرین مورد از محدودیت‌های بی‌رحمانه‌ایست که هر روز دارند اعمال می‌کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار