یادداشت/ رحیم محمدی

به حضورت در میدان‌های نبرد عادت کرده‌ایم

عادت کرده‌ایم که سردار فضلی را در میدان‌های سخت دفاع از انقلاب اسلامی ببینیم؛ نه بر روی تخت بیمارستان.
کد خبر: ۳۷۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ - 14December 2019

مرد میدان‌های سخت انقلابگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ‌ رحیم محمدی؛ دوران دفاع مقدس یادآور رشادت، مجاهدت و فداکاری رزمندگان جان‌برکفی است که سال‌ها پیش وقتی دشمن تا بن دندان مسلح با حمایت شرق و غرب به کشورمان حمله کرد تا ریشه نهال نوپای انقلاب اسلامی را بخشکاند و اجازه ندهد این انقلاب به درخت تنومند تبدیل شود، لحظه‌ای درنگ نکردند و با جان و دل از کشور و انقلاب اسلامی صیانت کردند.

هرچند این جنگ نابرابر خسارات جانی و مالی زیادی به کشور وارد کرد، اما همین موضوع موجب پرورش انسان‌هایی شد که امروزه به وجود آن‌ها افتخار می‌کنیم؛ سردار نام‌آشنا «علی فضلی» یکی از رزمندگانی است که تاریخ هرگز رشادت‌ها و دلاوری‌های او را فراموش نخواهد کرد.

علی فضلی که در سال ۱۳۴۰ در تویسرکان متولد شده، ازجمله فرماندهانی است که در دوران دفاع مقدس حضوری دائمی و پر رنگ داشت. وی از زمانی که هنوز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به صورت رسمی آغاز نشده بود در جبهه‌های جنگ جنوب و غرب کشور مشغول مقابله با ضد انقلاب بود؛ به عبارت دیگر، زمانی که ضد انقلاب خلق عرب در خوزستان ناآرامی‌هایی را ایجاد کرد، به خوزستان رفت تا با این جماعت مقابله کند و بعد از آن هنگامی که درگیری‌ها با کومله و دموکرات در کردستان شکل گرفت، بار دیگر برای مقابله با تحرکات ضد انقلاب مستقر در کردستان، به این نقطه از کشورمان رفت تا از انقلاب اسلامی دفاع کند.

اما هنگامی که تحرکات نظامی ارتش بعث عراق علیه ایران شدت یافت و طولانی‌ترین جنگ قرن با حمایت دولت‌های غربی و شرقی و عربی از آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا علیه ایران آغاز شد، به خوزستان رفت و تا پایان این جنگ جهانی در جبهه‌ها ماند. وی در این حضور خود بار‌ها مجروح شد که یک نمونه مهم آن در فاو رخ داد. هنگام عملیات والفجر هشت در فاو که بود، راکتی در ۱۵ متری او به زمین اصابت کرد و این باعث شد که ترکش‌های آن، یک چشمش را از بین ببرد.

البته این تنها یک مورد از مجروحیت‌هایی بود که فضلی در دوران دفاع مقدس به آن دچار شد؛ زیرا در طول هشت سال جنگ عراق با ایران بیش از ۱۵ بار دچار انواع مجروحیت‌ها شد و به واسطه این مجروحیت‌ها ده‌ها بار در بیمارستان‌های مختلف بستری شد و تحت درمان قرار گرفت.

علی فضلی فرمانده‌ای است که چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال‌های پس از اتمام جنگ تحمیلی، همچنان در رفتار و منش خود روحیه بسیجی بودن را حفظ کرده و شاید به همین دلیل باشد که وقتی در جمع عمومی حضور پیدا می‌کند، همه دوست دارند در کنار او باشند و حتی بعضاً در همایش‌ها، شرکت‌کنندگان به احترام او قیام می‌کنند.

به عنوان مثال هنگامی که در مراسم تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، نام او برای دریافت تقدیرنامه از دست فرمانده کل سپاه خوانده شد، حاضرین در مراسم همگی خودجوش به احترام این سرباز مدافع وطن و یادگار دفاع مقدس به‌پاخاستند و دقایقی به شدت او را مورد تشویق قرار دادند؛ حرکتی که تا ان روز بی سابقه بود.

حال این شهید زنده سپاه اسلام به‌واسطه همان حضور دائمی در جبهه‌های حق علیه باطل و مجروحیت‌های مکرر، در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است تا بهبودی و سلامتی خود را به دست بیاورد.

قرار گرفتن خبر مربوط به روند درمانی حاج علی فضلی، در صدر اخبار پربازدید خبرگزاری دفاع مقدس و سایر اتفاقاتی که به آن‌ها اشاره شد، نشان‌دهنده میزان محبوبیت و علاقه مردم به این سردار سرافراز جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است؛ فرمانده‌ای که ما عادت کرده‌ایم او را در میدان‌های سخت دفاع از انقلاب اسلامی ببینیم؛ نه بر روی تخت بیمارستان.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار