برگزاری اولین جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان

اولین جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ - 12December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اولین جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان با حضور نمایندگان ارتش، جهاد سازندگی، نیرو انتظامی، تشکل‌های مردم نهاد، نماینده اساتید درس دفاع مقدس، نماینده روحانیون در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در این نشست سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: استان سمنان استان با عظمتی در دوران دفاع مقدس بود، از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص نقش استان سمنان دردوران دفاع مقدس بیان داشت: رزمندگان  سپاه، بسیج، ارتش و جهاد اقدامات بی‌نظیری در طول سال‌های دفاع  مقدس داشتند و در عملیات‌های زیادی حضور داشتند.

وی در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بیان داشت: ساخت مركز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان در سفر سال 1385 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان تصویب شد و در 1387 عملیات اجرایی آن در 120 هزار متر مربع آغاز شد.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی مجموعه فرهنگی دفاع مقدس سمنان 90 درصد برآورد می‌شود و بر اساس تقسیم کار انجام شده روند ساخت این طرح مهم ملی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: 180 میلیارد ریال از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همچنین  در سفر سال گذشته کاروان تدبیر و امید به سمنان 60 میلیارد ریال برای موزه آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تصویب شد که با رایزنی‌های انجام شده در آینده نزدیک این اعتبار تخصیص پیدا خواهد کرد.

سلامی تصریح کرد: تاکنون شهرداری سمنان 10 میلیارد ریال برای اجرای طرح محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس هزینه شده است و در حال اجرا می باشد.

سلامی در خصوص نقش شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت در استان خاطر نشان کرد: شورای پیشکسوتان یک شورای سیاستگذار و مشاوره دهنده به سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در موضوع پیشکسوتان دفاع مقدس خواهد بود.

وی ادامه داد: وظیفه ما ارتقا منزلت پیشکسوتان دفاع مقدس در جامعه است  و پیشکسوتان در واقع سند افتخار، سربلندی و پشتوانه اقتدار ایران اسلامی هستند.

وی گفت: پیشکسوتان ما در روزهای سخت دوران دفاع مقدس که از جان و مال خود گذشتند تا یک وجب از این خاک تصرف  نشود و با بصیرت افزایی و نقش افرینی خود در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشتند.

سلامی گفت: پیشکسوتان عرصه جنگ و دفاع مقدس پیروان راستین وفای به عهد و جوانمردی هستند که جوانی خود را در مقابله با دشمن متجاوز سپری کردند و باید از ظرفیت پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف بهره گرفت.

در این جلسه با رای اعضا سردار مهدی مهدوی‌نژاد به عنوان رئیس شورا و ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان  نائب رئیس  شورا انتخاب و به  اعضا حاضر احکام شورا از سوی استاندار داده شد.

برگزاری اولین جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان

برگزاری اولین جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان

برگزاری اولین جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان

برگزاری اولین جلسه شورای پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها