رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع):

دشمن در مقابل محور مقاومت شکست خورده است

سردار محمدرضا حسنی آهنگر گفت: دشمن علی‌رغم هزینه‌های هنگفتی که برای ناامنی در منطقه کرد در برابر محور مقاومت شکست خورد.
کد خبر: ۳۷۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵ - 12December 2019

دشمن در مقابل محور مقاومت کم آورد / نفوذ و شتاب خیلی جدی جمهوری اسلامی در منطقهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدرضا حسنی آهنگر» رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) امروز در اردوی راهیان نور شهرستان قائمشهر اظهار داشت: مردم دیار علویان به فرموده رهبر انقلاب اسلامی به دست ائمه اطهار مسلمان شدند و این یکی از برکات بزرگ مردم مازندران است و باید قدردان باشیم.

وی به برجستگیهای علمی، وجود مراجع برزگ تقلید، دانشمندان علم و فناوری در این استان اشاره کرد و افزود: لشکر ویژه 25 کربلا در بین 30 لشکر، تنها لشکر ویژه در دفاع مقدس بود که شهدای بزرگی را تقدیم کرده و افتخارات زیادی داشته است و در همه عملیاتهایی که انجام می‌دادیم توانست جلوی پاتک‌های دشمن دوام بیاورد.

این مسئول ادامه داد: لشکر ویژه 25 کربلا هم خط‌شکن و هم خط‌نگهدار بود و با این دو ویژگی و شجاعت رزمندگانش  لشکر ویژه معرفی شد که اوج حماسه‌های رزمندگان این لشکر در فتح فاو و عبور از اروند نمایان شد و هنوز هم در دانشگاههای نظامی عبور از این رودخانه به عنوان یکی از محورهای اصلی استراتژی نظامی تدریس می‌شود.

وی با اشاره به شجاعتهای خلبانان شهید خلعتبری، شیرودی و کشوری و افتخارآفرینی قهرمانان رشته‌های مختلف، گفت: شجاعت مردم، بلاغت، مقاومت و ولایتمداری این مردم زبانزد است و انتظارات بیشتری از این مردم در این روزها داریم.

حسنی آهنگر عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک اتفاق تازه ای نیست خیلی از بزرگان دنیا از انقلاب اسلامی به عنوان زلزله 57 ریشتری نام بردند؛ برکات انقلاب در کتابها آمده است و در اندیشکده‌های غربی روی آن بحث می‌کنند.

وی ادامه داد: هر انقلابی که در دنیا اتفاق می‌افتد دارای سه ابزار قدرت سخت، ثروت و قدرت اقتصادی، صنعت فرهنگی است که هر سه این مولفه در اختیار رژیم پهلوی بوده است و حضرت امام این انقلاب را با مولفه‌های خود به پیروزی رسانده است.

انقلاب اسلامی فرضیه و معادله سکولاریسمی جهان را به هم ریخت

این مسئول بیان کرد: انقلاب اسلامی فرضیه و معادله سکولاریسمی جهان را به هم ریخت و شاهد بیدار شدن و استقرار حکومت اسلامی در کشور شدیم و امام تمام معادلات دنیا را بهم ریخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی هندسه قدرت دنیا را تغییر داد و جهان را از حالت دوقطبی شرق و غرب خارج کرد و یک ضلع سوم به نام ایران اسلامی به جهان داد و حاکمیت جهانی را به هم ریخت که دانشمندان غربی این مطلب را دریافتند و زنگ خطر را به صدا درآورند و با فروپاشی نظام شوری و امپراطوری شرق جهان دوقطبی شد؛ جهان حق با نمایندگی جمهوری اسلامی و جهان باطل و نظام سلطه غرب با نمایمدگی آمریکا و یک تقابلی همیشه بین نظام غرب و نظام نوظهور اسلامی ایجاد شد و انقلاب اسلامی نقطه شروع تقابل نظام سلطه و ما به شمار می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه اصل انقلاب نقطه تقابل است نه بحث هسته ای و منطقه ای و...، بیان کرد: دشمن پی به هدف انقلاب اسلامی که حاکم کردن حاکمیت اسلام در جهان است، برد و متوجه افول تمدن غرب شد شروع به توطئه‌های مختلف کرد تا جلوی انقلاب بایستند.

وی با بیان اینکه دشمن در چله اول انقلاب مورد تهدیدات زیادی قرار گرفت، گفت: دشمن در قالب ساختار قرارگاه شبکه صهیونیست جهانی که فراتر از دولت آمریکاست و نمایندگی این جریان صهیونیستی را رئیس جمهور آمریکا به عهده دارد طراحی‌های مختلف انجام داد که اولین طراحی آنها شکل دادن توطئه‌ها در داخل کشور بود.

این مسئول با اشاره به اینکه کودتای نقاب که نماد طراحی دشمن است که توسط عوامل داخل آنها شکل گرفت، گفت: جنگهای خلق عرب در خوزستان، خلق کرد در کردستان و خلق ترکمن گلستان و خلق ترک در آذربایجان، سوءاستفاده از اختلاف‌های مذهبی و قومی از برنامه‌های دشمن بود که برای براندازی نظام صورت گرفت.

وی همچنین حمله مستقیم به طبس را یکی از برنامه‌های دشمن دانست که در قرارگاه دشمن شکل گرفت و گفت: دشمن با این اقدامات نتوانست جمهوری اسلامی را براندازی کند، تهدید سخت را پیش گرفت و صدام را تجهیز کرد و جنگ هشت ساله را براه انداخت.

دفاع مقدس یکی از تکه‌های حساس تاریخ ایران اسلامی است

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از تکه‌های حساس تاریخ ایران اسلامی است که در دنیا سابقه ندارد که هشت سال یک کشور در برابر همه دنیا قرار گرفت و دو ابرقدرت شرق و غرب حمایت کنند، گفت: اولین بار در برابر یک کشور اسلامی تمام دنیا بسیج شد و تاریخ جنگ را باید خوب بخوانیم و شهدای دفاع مقدس فداکاریهای زیادی کردند.

حسنی آهنگر ادامه داد: دشمن با تهدیدات نرم و شبیخون فرهنگی به سراغ جمهوری اسلامی آمد و با ابزارهای مختلف فضای مجازی تهدیدات زیادی کرد که عمده تهدیدات آن در قالب اصلاحاتی را با نفوذ در حوزه‌های علمیه و مدارس و دانشگاهها و مساجد صورت گرفت و در این سه مکان به دنبال تغییر اسلام ناب محمدی به اسلام مدنی و رحمانی است که برخی از مسئولین بدون درک این مطلب در زمین دشمن برنامه‌های استراتژیست‌های غربی را دنبال می‌کنند.

دشمن در پی سوریه‌سازی و عراق‌سازی در ایران است

وی در ادامه افزود: استراتژی دشمن در تهدید نرم که به شدت فعال است در کشور اسلام آمریکایی را حاکم کنند که با هوشیاری و هوشمندی مقام معظم رهبری و مسئولین کشور از جنگ نرم بسلامت عبور کردیم و کشور افتخارات زیادی در صحنه جنگ نرم هم پیدا کرد، اظهار داشت: دشمن پس از شکست در جنگ نرم، به جنگهای نیابتی در منطقه روی آورد و با به راه انداختن جنگ ترکیبی در پی سوریه سازی و عراق سازی در ایران هم است.

حسنی آهنگر با اشاره به اینکه دشمن در سوریه یک عده آدم‌های ناراضی از وضعیت معیشتی را علم کرد و پس از ایجاد نارضایتی در بین مردم، کم کم کشته سازی توسط یک عده اراذل و اوباش و افراد وابسته به جبهه النصره یا داعش صورت گرفت و در پی آن جنگ امنیتی و مسلحانه خیابانی روی داد که زمینه‌ساز حضور رژیمهای مختلف در داخل کشور سوریه شد.

این مسئول ادامه داد: با ورود آمریکا و متحدان عربستان سعودی در منطقه، در سوریه جنگ سخت شکل گرفت و در نتیجه شهرهای بزرگ سوریه مثل حلب به شهر سوخته تبدیل شد.

وی با بیان اینکه نتیجه جنگ نرم، ایجاد جنگهای نوظهور و هوشمند و ترکیبی بود، گفت: این نتیجه برنامه دشمن در فضای فعلی کشور ما هم هست که به دنبال ایجاد زمینه نارضایتی در ذهن مردم هستند تا یواش یواش بحث‌های امنیتی و جنگ‌های داخلی را براه اندازند.

حسنی آهنگر با بیان اینکه، دشمن هر آنچه که داشت وارد میدان کرد و برنامه‌هایش را به جلو می‌برد و غافل هم نشد، افزود: انقلاب اسلامی با دست خالی رژیم پهلوی را از کشور بیرون کرد و یواش یواش ساختار کشور را در اختیار گرفت و در جنگ‌های مختلف سربلند بیرون آمد.

این مسئول بیان کرد: نتیجه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس بود که با وجود آن سپاه مقتدر و افتخارآفرین و ارتش قدرتمند و ارکان مختلف نظام شکل گرفت و ساختار جمهوری اسلامی در منطقه حاکم شد.

وی اضافه کرد: در جنگهای نوظهوری که دشمن در سوریه و عراق و یمن و خیلی از جاهای دیگر براه انداخت جهوری اسلامی با تمرکز بر مبانی انقلاب اسلامی سعی کرد حضور منطقه ای خود را حفظ کند و شاهد شعاع منطقه‌ای جمهوری اسلامی هستیم و تمام برنامه‌های دشمن را در منطقه بهم ریختیم و مانع از ایجاد خاورمیانه جدید شدیم.

دشمن در مقابل محور مقاومت شکست خورد

حسنی آهنگر با بیان اینکه دشمن با هزینه‌های هنگفتی که برای ناامنی در منطقه کرد در برابر محور مقاومت شکست خورد و شعاع اثر جمهوری اسلامی توانست شعاع اثر تمدن غرب را از منطقه بیرون کند و جهان غرب به این نتیجه رسید که وضعیت افولش  خیلی شتاب پیدا کرده و نفوذ جمهوری اسلامی یک سرعت جدی پیدا کرده است.

حسنی آهنگر سه پارامتر علمی از وضعیت آینده انقلاب اسلامی و آینده جهان مطرح کرد و گفت: اگر منطق حضرت امام در چله اول انقلاب را استخراج و به مدل قابل تکثیر تبدیل کنیم برای چله دوم اقتدارآفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج و جهاد سازندگی و خیلی از نهادهای انقلابی در ابتدای انقلاب با تفکر و اندیشه امام شکل گرفت، گفت: این تفکر و اندیشه امام بود که حزب الله  را در لبنان شکل داد و سوپاپ اطمینان در منطقه شده است و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند دست از پا خطا کند.

حسنی آهنگر همچنین سرنگونی توسعه طلبی از نیل تا فرات را نتیجه تفکر بسیجی حضرت امام دانست و افزود: این تفکر امام بود که انصار الله در یمن، حشد الشعبی در عراق و سوریه شکل گرفت و الا جنایات داعش در داخل کشور رقم می‌خورد.

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه جامع پیشرفت انقلاب اسلامی است

وی اعتماد به خدا و سنن آفرینش و اعتماد و صداقت مردم را یکی از قائده‌های حضرت امام در چله اول انقلاب عنوان کرد و افزود: فرمول دوم حضرت امام بی‌اعتمادی مطلقه دشمن بود که با اینها تمام اتفاقات بزرگ انقلاب را رقم زد و باید به این نکات توجه کنیم.

این مسئول با اشاره به عبور رزمندگان والفجر هشت از اروندکنار، افزود: اگر مسئولین تقوا الهی پیشه کنند و با منطق امام عبور کنند باعث می‌شود جلوی دشمنان تسلیم نشویم و مذاکره نکنیم و با مقاومت به اهداف انقلاب نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه برای آینده جمهوری اسلامی یک برنامه مفصلی تدوین شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه جامع پیشرفت انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری آماده کرد و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی است و جمهوری اسلامی با تحقق آن به تمدن نوین اسلامی خواهد رسید و ان شالله زمینه ساز ظهور حضرت حجت می‌شویم.

این مسئول به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف دفاعی و موشکی در منطقه اشاره کرد و افزود: قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی یکی از پارامترهای موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی است و نکته مهمتر باور و اعتقاد به خدا است.

حسنی آهنگر حمایت و حرکت در مسیر ولی فقیه را صبر سخت عنوان کرد و گفت: جهت انقلاب ما را عاشورا معلوم کرده است و ما در راستای تکلیفی که بر عهده شیعه است حرکت می‎کنیم و ان شالله نتیجه آن زمینه سازی ظهور خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار