امیر فولادی:

چهار یادگار امام (ره) در دفاع مقدس زمینه خلق حماسه‌ شدند

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا گفت: حضرت امام (ره) در سال ۵۸ چهار یادگاری (ارتش انقلابی، تاسیس جهاد سازندگی، تاسیس بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران) برای همگان قرار دادند که همین‌ها در طول دفاع مقدس حماسه‌هایی بی‌نظیر خلق کردند.
کد خبر: ۳۷۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ - 14December 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ‌ دوم «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا در مراسم «هم‌عهدی با شهدا و گرامیداشت سردار مکانیکی و 41 شهید شهر بابل» با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام اظهار داشت: شهدای گرانقدر ما سیره عملی و معنوی خود را برای رسیدن تمامی نسل‌ها به قله‌های رفیع سعادت به یادگار گذاشته‌اند. سیره‌ای که نه برای خود‌نمایی بلکه برای خداشناسی و معرفت برای ما قرار دادند و می‌بینیم که در جامعه هرکجا این سیره متجلی شده حرکت جهادی و رو به جلوی نظام مقدس اسلامی چندین برابر شده است.

چهار یادگار امام خمینی در دفاع مقدس حماسه‌‎هایی بی بدیل خلق کرد

وی افزود: شهدا به ما آموختند که سر خم کردن در برابر استکبار، ذلت، و برگزیدن مقاومت و شهادت، عزت ابدی است. ما باید برای رسیدن به مطلوب، به زندگی شهدای گرانقدر زمان بنگریم تا نقشه راه برایمان ترسیم شود. این همان 50 سال عبادتی است که حضرت امام (ره) فرمودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد‌ ظله‌العالی) فضیلتش را کمتر از شهادت نمی‌دانند.

چهار یادگار امام خمینی در دفاع مقدس حماسه‌‎هایی بی بدیل خلق کرد
امیر فولادی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم (سوره مائده آیه 54) که بیشتر مفسرین شأن نزول آن را برای ایرانیان می‌دانند پنج ویژگی را بیان فرمودند که آن را می‌توانیم در زندگی شهدا و در این 40 سال جهاد ملت ایران ببینیم. اول: (يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ، خدا آنان را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند)، دوم: (أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ، نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن هستند)، سوم: (أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ، در برابر کافران سرافراز و مقتدرند)، چهارم: (يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، همیشه در راه خدا جهاد می‌کنند) و پنجم: (وَ لَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ، در راه دین از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند) ما در طول این 40 سال به صورت ملموس این آیه را درک کردیم. سیره شهدا همین آیه است. یعنی این پنج نشانه شاخصه ملت ایران است.

وی در بخشی دیگر از این برنامه گفت: حضرت امام (ره) در سال 1358 چهار یادگار برای همگان قرار دادند، 28 فروردین روز ارتش انقلابی، تاسیس جهاد سازندگی، تاسیس بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران. همین‌ها توانستند به رهبری ایشان، در برابر استکبار جهانی بایستند. در دوران دفاع مقدس و پس از آن، همین یادگاران حضرت امام (ره) حماسه‌هایی آفریدند که در طول تاریخ بی‌نظیر است. مثال آن را در عملیات طریق القدس و دیگر عملیات‌های غرورآفرین می‌توان دید. عملیات «مطلع‌الفجر» هم که بچه‌های با اخلاص بابل در آن حضور داشتند و 42‌ شهید تقدیم کردند و در منطقه غرب کشور مظلومانه جنگیدند یکی از صحنه‌های بی‌بدیل در کتاب شهید و شهادت است که امروز در اینجا برای خواندن سطرهایی از آن دور هم جمع شدیم تا هم با سیره شهدا آشنا شده و هم دل‌هایمان را با یاد آنان از زنگار روزگار رهایی بخشیم.

در ابتدای این برنامه امیر فولادی با حضور در مسجد محدثین شهر بابل بر سر مزار مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس ادای احترام کرد. این برنامه در هیات سجادیه در شهرستان بابل برگزار شد.

چهار یادگار امام خمینی در دفاع مقدس حماسه‌‎هایی بی بدیل خلق کرد

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار