سخنگوی وزارت امور خارجه:

آمریکا با منع واردات دارو به ایران علیه بشریت جنایت می‌کند

«سید عباس موسوی» گفت: اینکه می‌گویند دارو در لیست تحریم‌های آمریکا نیست، کذب است؛ آمریکایی‌ها با تحریم‌های دارویی علیه بشریت جنایت می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ - 14December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران تبریز اظهار داشت: در برجام صرف موضوع هسته‌ای مطرح شده و قطعنامه ۲۲۳۱ به هیچ وجه ایران را از انجام هر گونه آزمایش موشکی منع نکرده و ما نیز در برجام در مورد مسایل هسته‌ای مذاکره کرده‌ایم، نه موشکی.

وی افزود: ما از آزمایش جدید موشکی آمریکا ابراز نگرانی می‌کنیم و معتقدیم خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشکی آی‌اف‌‌ان باعث بی ثباتی جهان خواهد شد.

دیپلمات ایرانی با بیان اینکه ترامپ با حضور در کاخ سفید به‌گونه ای رفتار کرد که انگار انقلابی رخ داده است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا تعهدات بین‌المللی را زیرپا نهاد و با خروج از آن‌ها زمینه‌های بی‌ثباتی را به‌وجود آورد.

وی با اشاره به ممانعت آمریکا از واردات دارو به ایران و جلوگیری از ارتباطات بانکی، متذکر شد: این اقدام آمریکا مصداق بارز جنایت علیه بشریت و تروریسم اقتصادی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به اعمال فشار اقتصادی و تحریم ملت ایران عادت دارند، تصریح کرد: ما نیز به مقاومت و دور زدن تحریم‌ها عادت کرده‌ایم؛ آمریکا همیشه ترفند فشار دارد ولی این ما هستیم که باید مصون‌سازی در مقابل فشارها را داشته باشیم.

وی اذعان داشت: بعد از آزادی زندانی ایرانی در آمریکا، آقای ظریف پیشنهاد نقل و انتقال به صورت پکیجی را در توئیت خود داد و الان هم بعد از مبادله ما آماده هستیم تا همه گروگان‌هایی که ما در آمریکا داریم در قالب یک پکیج مبادله کنیم و  الان هم توپ در زمین آمریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها