محمد زوار بی‌ریا :

گسترش فرهنگ دفاع مقدس بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست

اگر می بینیم که اجرای نمایش‌ با موضوع دفاع مقدس کمتر اتفاق می افتد به خاطر این است که سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه صحیح نیست
کد خبر: ۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷ - 25September 2013

گسترش فرهنگ دفاع مقدس بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد زوار بیریا ضمن پراهمیت دانستن استقبال مخاطبان از تئاتر مقاومت اظهار داشت: استقبال مخاطبان از نمایش ها انگیزه گروهها را افزایش داده و سطح رقابتی آثاررا به شدت به یکدیگر نزدیک می کند.

وی افزود: در حوزه تئاتر معمولا مدیرانی موفق بوده اند که به جای دست روی دست گذاشتن و انتظار کشیدن برای دریافت بودجه خودشان دست به کار شدند و از کاناله های مختلف بودجه جذب کرده اند .

کارگردان نمایش "پایان در شروع نقطه صفر" افزود: این نمایش داستان جوان بیست سالهای به نام حشمت است که از معلولیت ذهنی رنج می برد و آرزو دارد به مشهد مقدس سفر کند. راننده اتوبوسی قول میدهد که او را به مشهد ببرد اما روز موعود ساعت رسمی کشور تغییر میکند و حشمت به اتوبوس نمیرسد، اتفاقاتی باعث می شود که حشمت به جای مشهد به جبهههای جنگ در شلمچه برسد.

وی افزود: اگر می بینیم که اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس کمتر اتفاق می افتد به خاطر این است که سیاستگذاریها در این زمینه صحیح نیست و نظام  برنامهریزی فرهنگی ما در این زمینه مشکل دارد.

زوار بیریا ضمن مثبت ارزیابی کردن چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت گفت: جشنواره "تئاتر مقاومت" برای بسیاری از هنرمندان کشور که دغدغه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت را دارند فرصت مغتنمی را ایجاد میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار