عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اقتدار دفاعی کشور ریشه در دفاع مقدس دارد/ کوتاهی مسوولان در خدمت به مردم، خیانت به خون شهداست

قاسم ساعدی با تأکید بر اینکه توان بازدارندگی دفاعی امروز کشور ریشه در دفاع مقدس دارد، گفت: در دشمنی و کینه‌ورزی دشمنان تغییری حاصل نشده، بلکه دشمنی‌ها تشدید هم شده است؛ اما اگر تهاجمی به کشور صورت گیرد، ملت ایران در برابر تهاجم می‌ایستند و از خود دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۱ - 15December 2019

اقتدار دفاعی کشور ریشه در دفاع مقدس داردقاسم ساعدی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه مسوولان باید سبک و سیره رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی را سرلوحه کارهایشان در خدمت‌رسانی به مردم قرار دهند، اظهار داشت: یقین داریم که اگر تمام مسوولان همچون رزمندگان و شهدای گرانقدر دفاع مقدس و مدافعان حرم نسبت به ملت و کشور احساس مسوولیت می‌کردند،‌ رضایتمندی ملت نسبت به عملکرد مسوولان به واسطه گشایش در امور زندگیشان بیشتر بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به دشمنی‌ غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمنان، ملت ما را با جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی مواجه کرده‌اند و تنها راه عبور از این گردنه، عبور از مسیر دفاع مقدس است. اگر با وحدت و یکپارچگی، دوری از جناح‌گرایی و حزب‌گرایی دست در دست هم داشته باشیم و مسیر اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی را مشی خود قرار دهیم از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رزمندگان جوان در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش موثر و غیرقابل انکاری در پیروزی کشور در مقابل دشمنان غربی و شرقی داشتند، افزود: جای تعجب دارد که یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس که امروز در لباس‎های مختلف به ملت و کشور خدمت می‎کنند، وقتی رشادت‎ها، و عملکرد بی‎نظیر جوانان در دوران جنگ تحمیلی را به چشم دیده‎اند، امروز از سپردن پست‌ها و میزهای خدمت به نسل جوان امتناع می‌کنند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه کوتاهی مسوولان در خدمت به مردم، خیانت به خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آرمان‌های امام راحل و در حقیقت هدف بزرگ از ظهور انقلاب اسلامی خدمت به مردم و به خصوص قشر مستضعف جامعه بود؛ علت اینکه برخی مسوولان در این مسیر مهم گام برنمی‌دارند فراموشی آرمان‌های انقلاب است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در جامعه، رمز موفقیت و پیروزی ماست، گفت: باید برای فرهنگ‌سازی، از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس هزینه کرد تا قرن‌ها مایه مباهات ملت ایران باشد؛ لذا در ماده ۸۶ برنامه ششم توسعه نیز به این مهم اشاره شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توان بازدارندگی دفاعی امروز کشور ریشه در دفاع مقدس دارد، گفت: در دشمنی و کینه‌ورزی دشمنان تغییری حاصل نشده، بلکه دشمنی‌ها تشدید هم شده است؛ اما اگر تهاجمی به کشور صورت گیرد، تجربه تاریخی دشمنان این است که ملت ایران در برابر تهاجم می‌ایستند و از خود دفاع می‌کنند.

ساعدی ظهور انقلاب اسلامی را منجر به گشایش در امور کشورهای همسایه و الگوگیری آنها از انقلاب در مقابله با دشمنان تصریح کرد: اگر در سطح منطقه وضعیت متفاوتی را نسبت به گذشته می‌بینیم و محور مقاومت، قدرت گرفته است از برکات انقلاب اسلامی است. علت اصلی ایستادگی ملت سوریه و عراق و ایجاد سازمان‌های دفاعی مردم‌نهاد برای مقابله با دشمنان، الگوگیری از آموزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار