اورنگ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تلویزیون در فرهنگ‌سازی موفق نبوده است

یک مدرس سینما با تاکید بر اینکه تلویزیون در فرهنگ‌سازی موفق نبوده گفت: تلویزیون بر نوع لباس و پوشش، غذا و سبک زندگی ایرانیان تاثیرات منفی گذاشته است.
کد خبر: ۳۷۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲ - 15December 2019

«سید‌رضا اورنگ» فعال پیشکسوت رسانه‌ای و مدرس سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ضعف تلویزیون در سال‌های اخیر اظهار داشت: هیچ سازمان و رسانه‌ای در طول تاریخ به‌اندازه تلویزیون به فرهنگ دینی و ملی آسیب نزده است.

وی گفت: تلویزیون در گذشته مجموعه‌هایی همانند «هزاردستان» داشت. علی حاتمی در این مجموعه تلویزیونی بوی کباب و مزه قیمه را برای مخاطب قابل لمس می‌کرد؛ چیزی که در تلویزیون دیگر تکرار نشد.

این فعال پیشکسوت رسانه‌ای با انتقاد از روند فعالیت صدا و سیما در مناسبت‌های مذهبی و عدم موفقیت در نشان دادن سبک زندگی ایران و اسلامی افزود: مگر چند درصد از مردم ایران روی میز غذا می‌خورند که تمام تبلیغات تلویزیون نشان می‌دهد مردمی روی میز غذا می‌خورند! این روند اشتباه تلویزیون در ماه رمضان، ماه محرم و مناسبت‌های مذهبی همچنان ادامه دارد.

اورنگ عنوان کرد: تلویزیون بر نوع لباس و پوشش، غذا و سبک زندگی ایرانیان تاثیرات منفی گذاشته است. تلویزیون آمده است تا فرهنگ ارتقا پیدا کند؛ اما چنین نبوده است. شاهدیم که در مناسبت‌های مذهبی تنها به نشان دادن چند نخل خشکیده و دیوار کاهگلی اکتفا می‌شود درحالی که ابداً این‌ها نماد اتفاقات مذهبی نیستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها