مدافع حرم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خدایا من را آنچنان به شهادت برسان که از شهدای دفاع مقدس شرمنده نشوم

سرهنگ «محمد صابر» در خاطره از مدافعین حرم می‌گوید: «ابو احمد» لحظه قبل از شهادتش در مناجات با خداوند می‌گفت: خدایا خدایا.. من را آنچنان به شهادت برسان که از شهدای دفاع مقدس شرمنده نشوم.
کد خبر: ۳۷۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ - 17December 2019

خدایا من را آنچنان به شهادت برسان که از شهدای دفاع مقدس شرمنده نشوم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، هشت سال دفاع مقدس، با ماهیتی ارزشی و حماسی همراه بود که از مقاومت در نهضت امام حسین (ع) الهام گرفته بود و یک هدف انقلابی که جوانان و نوجوانان این خاک را به دفاع از کیان میهن به نبرد علیه یزیدیان باطل کشاند.

جبهه‌ای که در امتداد راه به بازماندگان قافله شهدا هویت بخشید و مسیر راه را برای خیل جاماندگان از شهادت باز کرد و اکنون این جبهه مقاومت و مدافعین حرم هستند که به وسیله الگوی جنگ تحمیلی در راستای دفاع از اسلام در جبهه سوریه به دفاع از ارزش‌های والای اسلام  و حریم ولایت قدم در راه گذاشته اند.

رزمندگانی که امروز موهای سرشان که به درازای سال های هجران لحظه ای ناب سنگر به رنگ خاکستر و سفیدی دلشان را به راه دفاع از حرم عمه سادات پیوند داده اند و نام مدافعین حرم را بر لوح دلشان حک کرده اند تا بلکه آرزو به دل دیدار دوستانشان در بهشت نمانند.

 سرهنگ «محمد صابر» ازمدافعین حرم و از فرمانده گردان خط شکن حضرت ابوالفضل عباس (ع) استان بوشهر است که به گفت‌وگو با وی نشسته‌ایم که در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید:

هدف شما از حضور در جبهه سوریه چه بود؟

بعد از هشت سال دفاع مقدس جبهه های مقاومت در کشورهای مسلمان شکل یافت تا از بحث کمک مستشاری در رابطه با سازماندهی و تاکتیک‌های کار برای بسیجیان با توجه به فرمایشات امام راحل که فرمودند: «راه قدس از کربلا می گذرد» برای آزادی قدس شریف هم پیمان شوند، بر هر مسلمانی که خود را سرباز امام راحل می‌داند واجب است که در راستای دفاع از حرم اهل بیت (ع) مدد کند.

وجه تشبیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم را در چه چیزی می بینید؟

وجه اشتراک مدافعین حرم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دفاع از خاک کشور اسلامی در جبهه مقاومت است.

 نظرتان درباره شایعه پول گرفتن مدافعان حرم چیست؟

دشمن همه جا دشمنی خود را دارد و هیچ چیز نباید برای مردم باعث تعجب شود دشمن، دشمن است و شیطان قسم خورده مسلمین آمریکای ها از یاران شیطان هستند. آنهایی که ادعا می کنند مدافعان حرم به خاطر پول می روند مطمئن باشید مدافعان حرم برای ریالی به سوریه نرفتند. آیا کسانی که مدعی هستند حاضر هستند یک روز سوریه را با آن حجم های دشمنان تحمل کنند؟ بحث مادی نیست بلکه بعد معنوی و ادامه خط امام و شهدا است که فرمود راه قدس از کربلا می گذرد به کشور سوریه می روند.

وظیفه رزمندگان دیروز در جنگ اقتصادی امروز چیست؟

 در بحث جنگ اقتصادی کار فرهنگی را باید بیشتر انجام داد و واقعیت هایی که بر 40 سال انقلاب اسلامی گذشت باید بیان شود، دستاوردهای نظام را باید کوچک نشمرد حرکت امام راحل و بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را با پشتیبانی از ولی فقیه ادامه دهیم.

 اگر می خواهیم از اسلام نامی بماند باید مانند شعب ابیطالب را تجربه کنیم، اگر از اهل بیت (ع) و شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس الگو بگیریم در این صورت هیچ چیزی بر ما غالب نخواهد شد پیروزی ما در جنگ اقتصادی امروز در گرو پیروی از فرهنگ دفاع مقدس است. در بحث اقتصادی اجازه ندهیم که بیگانگان در امور مالی ما دخالت کنند و مسئولین و دولتمردان جهادی کار کنند.

وظیفه امروز رزمندگان هشت سال دفاع مقدس چیست؟

 وظیفه امروز ما ذوب شدن در ولایت، روشنگری برای نسل آینده، امید دادن دادن به مردم، پشتیبان ولی فقیه بودن و  یاد شهدا را بیان و رونق دادن است.

چرا شهید مدافع حرم شهید «محسن حججی» به این مقام رسید؟

در دوران دفاع مقدس حسین فهمیده، بهنام محمدی و شهید صافی هایی» داشتیم که برای جوانان الگو شد و شهید حججی برگ زرینی در تاریخ ایران بود.

جوانانی چون شهید حججی از دانشگاه‌ها بلند شدند و با یک التماس خاصه از پرودگار، خالصانه به شهادت رسیدند، بزرگ شدن شهید حججی به خاطر مقاومت و مظلومیتش بود؛ زیرا با شجاعت جنگید و شجاعانه اسیر شد و باعث شده که الگویی برای نسل جوان شود و خدا خواست شهید حججی چهره اسلام را روشن کند.

خاطره ای از حضور در جبهه مقاومت سوریه مدافعین حرم را بیان کنید؟

 مدافعین حرم زمانی که با داعش مبارزه می کردند و به شهادت می رسید همه دوست داشتند به جای آن شهدا باشند وقتی رزمنده ای شهید می‌شد بچه ها اجازه نمی دادند که جنازه آن شهید به دست داعش بیافتد.

خاطره ای که فراموش نمی کنم مربوط به «ابو احمد» که اهل خوزستان بود است، لحظه قبل از شهادتش  به مناجات با خدا پرداخت و زمزمه می کرد: «خدایا، خدایا.. من را آنچنان به شهادت برسان که از شهدای دفاع مقدس شرمنده نشوم، توفیق شهادتی مانند امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به من عنایت کن» و سرانجام همانگونه که از خداوند درخواست کرده بود دست ها و سرش مبارکش از تن جدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها