حماسه‌ کربلای پنج-20/ سردار میرحسینی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

"احمد کاظمی" و "حسین خرازی" مخالف اجرای عملیات بودند/ ماجرای بی سر شدن "کتاب کهنه‌ی جنگ"

فرمانده تیپ الغدیر در عملیات کربلای 5 می‌گوید: با بیان دستور اجرای عملیات فضای جلسه تغییر پیدا کرد. همه فرماندهان گفتند ما مطیع هستیم و تکلیف‌مان را انجام می‌دهیم، اگر مخالفتی هم کرده‌ایم از دیدگاه نظامی بوده‌ است چون ما مسئول جان رزمنده‌ها هستیم.
کد خبر: ۳۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۳ - 03January 2015

به گزارش گروه استانها دفاع پرس، سردار "کاظم میرحسینی" در عملیات کربلای 5 فرمانده تیپ 18 الغدیر بوده است. او خاطرات تلخ و شیرینی از آن عملیات دارد. شهادت نیروها و همرزمانش، بی سر شدن سردار شهید خلیل حسن بیگی و بودن با آنها بخشی از خاطرات این سردار است که برای ما بیان میکند. در ادامه روایت سردار میرحسینی از عملیات کربلای 5 که ماحصل گفتوگو خبرنگار ما با ایشان است را میخوانید:

توقف عملیات کربلای 4

در عملیات کربلای 4 بنابر تجربهای که از عملیاتهای گذشته داشتیم، سنگر فرماندهی تیپ را بین تقاطع کارون و اروند مستقر کردیم. در آن عملیات ما با قرارگاه نوح به فرماندهی سردار علایی عمل میکردیم. علت استقرار سنگر ما در این محل، این بود که میخواستیم تلفات نیروی انسانی و پیکهایمان کمتر بشود و هم اینکه خودمان از نزدیک شاهد وضعیت باشیم. عملیات که شروع شد، نیروهایمان وارد خط شدند. اما چند ساعت بعد از عملیات متوجه شدیم که خطها شکسته نشده است و در نهایت عملیات متوقف شد.

از زمان شروع عملیات ما نیز متوجه سر و صدایی از سوی خط عراقیها شده بودیم. نیروهایی که با قایق به آن سمت آب رفته بودند، برگشتند و متاسفانه چند تا از قایقهایمان آب برد و به خلیج فارس رفت.

با توقف عملیات، 5 گردان از نیروهای ما هیچ تلفاتی نداد، چون اصلا وارد عمل نشده بودند، این نکتهی مثبت برای اجرای عملیات بعدی بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار