یاسر برخورداری:

مشکلات کشور با FATF حل شدنی نیست

معاون پژوهشی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مشکلات ایران در حوزه تبادلات مالی و بانکی در عرصه بین المللی مربوط به FATF نیست بلکه مربوط به تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه کشورمان در این زمینه است.
کد خبر: ۳۷۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ - 18December 2019

مشکلات کشور با FATF حل شدنی نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یاسر برخورداری، در گفت‌وگویی، با تاکید بر این‌ که موضوع پیوستن ایران به FATF یک موضوع فنی و کارشناسی است و نباید این موضوع را قربانی مسائل جناحی و سیاسی کرد، اظهار داشت: در تصمیم‌گیری در ارتباط با این مسائل باید منابع ملی دراز مدت کشور را مدنظر قرار دهیم.

وی با اعتقاد بر اینکه در مورد FATF بعضا اطلاعات غلطی به مردم داده می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر ما با گروه اقدام مالی FATF نیز همکاری کنیم همچنان مشکل در انتقال مبادلات پولی و بانکی خواهیم داشت چرا که مسئله اصلی در این زمینه تحریم‌های ثانویه آمریکا است.

معاون پژوهشی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌ که ایران هنوز در لیست سیاه FATF قرار نگرفته است، ولی در این شرایط باز هم نمی‌توانیم مبادلات مالی و بانکی در عرصه بین‌المللی انجام دهیم، گفت: ما معتقدیم همکاری با این گروه اقدام مالی باعث می‌شود که ما خود تحریمی‌ها را علیه کشورمان تشدید کنیم و روزنه‌هایی که برای دورزدن تحریم‌ها در اختیار داریم را به راحتی از دست بدهیم.

برخورداری با بیان اینکه منافع ملی را نباید به مسائل حزبی و جناحی گره زد، اظهار عقیده کرد: پیوستن ایران به FATF نه تنها وضعیت ما را از نظر اقتصادی بهتر نمی‌کند بلکه صد درصد وضعیت اقتصادی کشور را در این زمینه بدتر می‌کند. برخورداری همچنین از فشار‌های رسانه‌ای و ژورنالیستی به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تصمیم‌گیری در ارتباط با FATF انتقاد کرد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها