کتاب «ملازم اول؛ غواص» به چاپ رسید

کتاب «ملازم اول؛ غواص» در آستانه سالگرد عملیات کربلای 4 به چاپ رسید.
کد خبر: ۳۷۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ - 22December 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، کتاب «ملازم اول؛ غواص» نوشته «محسن صیفی کار» به همت حوزه هنری استان همدان و در آستانه سالگرد عملیات کربلای 4 به چاپ رسید.

«محسن صیفی‌کار» نویسنده کتب دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب «ملازم اول غواص»  به روایت «محسن جام بزرگ» به رشته تحریر در آمده گفت: این کتاب به روایت غواص و نیروی چیره دست واحد اطلاعات عملیات لشکر انصار الحسین(ع) همدان، به نام محسن جام بزرگ به نگارش درآمده که پس از اعزامش از کلاس‌های تدریس در آموزش و پرورش همدان به جبهه‌ها، در عملیات‌هایی همچون والفجر 2، شناسایی بشگان، والفجر 5، والفجر 8، عملیات انصار در جزیره مجنون و در نهایت در عملیات کربلای 4 حضور فعال و تاثیرگذار داشته است.

این پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به اینکه محسن جام بزرگ در عملیات کربلای 4، با جراحت بسیار شدیدی به اسارت عراقی‌ها در آمده تصریح کرد: در کتاب «ملازم اول؛ غواص» به نقش ویژه محسن جام بزرگ و رزمندگان گردان جعفر طیار (ع) قبل از عملیات کربلای 4 در حوزه آموزش غواصی به رزمندگان و بعد از اسارت مبنی بر تشکیل جبهه دیگر در قلب دشمن اشاره می‌کند.

وی کتاب «ملازم اول؛ غواص» را از تولیدات مشترک حوزه هنری و مرکز حفظ آثار سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد و گفت: این کتاب دارای 26 فصل، 838 صفحه است و همزمان با سالگرد عملیات کربلای 4 از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.

صیفی‌­کار این کتاب را روایتگر عملیات کربلای 4 و درخشش رزمندگان استان همدان در این عملیات دانست و تصریح کرد: بخش عمده این کتاب شامل دوران کودکی، سربازی، انقلاب، گشت‌های شناسایی اطلاعات و عملیات و روایت‌های مختلف گردان غواصی در سال های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار