مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

تاریخ شفاهی گنجینه دفاع مقدس است

امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» گفت: تاریخ شفاهی گنجینه دفاع مقدس است و توجه به جمع آوری تاریخ شفاهی جهت حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده ضروری است.
کد خبر: ۳۷۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ - 23December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس که امروز با حضور نمایندگان ادارات و یگان‌های نظامی و انتظامی استان در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد با اشاره به اهمیت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این جلسه به منظور ایجاد رویه یکسان در ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در قالب تاریخ شفاهی دفاع مقدس ادارات و یگان‌های استان و نیز برگزاری هماهنگی کارگاه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی از اهتمام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در جمع آوری اسناد و آثار و نیز ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا خبر داد و افزود: ما هر چه داریم از ایثار، مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس است و برای حفظ این ارزش‌ها و جلوگیری از ایجاد انحراف در روایت دفاع مقدس، ادارات و یگان‌های نظامی و انتظامی با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس با تمام قوا تلاش کنند.

پیری عنوان کرد: تاریخ شفاهی، گنجینه دفاع مقدس است و توجه به جمع آوری تاریخ شفاهی جهت حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های آینده ضروری است.

در ادامه «میثاق گودرزی» رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین از آمادگی این سازمان جهت برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی با همکاری سایر ادارات خبر داد و گفت: حفظ و ثبت و اسناد رزمندگان دفاع مقدس با مشارکت و همکاری ادارات و نظارت مرکز اسناد می‌تواند به نتایج خوبی منتهی شود.

دیگر اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص حل مسائل و مشارکت ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان و خانواده‌های معظم شهدا و ثبت کتب تاریخ شفاهی بیان کردند.

در پایان مقرر شد بانک اطلاعاتی نویسندگان و مصاحبه‌گران تاریخ شفاهی تهیه و کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی در سطوح مختلف در استان و با مشارکت ادارات و یگان‌ها برگزار شود.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار