نماینده ولی فقیه در بوشهر:

شهید «رئیسعلی دلواری» نگذاشت دشمنان این سرزمین را مصادره کنند

آیت‌‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: کشورهای استعمارگر که به دنبال توسعه حوزه اقتصاد و تسلط بر منابع اقتصادی بودند در استان بوشهر حضوری نامیمون داشتند ولی علما و سرداران این استان همچون شهید «رئیسعلی دلواری» هیچگاه نگذاشتند دشمنان حتی ذره‌ای از این سرزمین را مصادره کنند.
کد خبر: ۳۷۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ - 23December 2019

شهید «رئیسعلی دلواری» نگذاشت دشمنان این سرزمین را مصادره کنند

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر،، آیت‌‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امروز در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی  استان بوشهر با حضور معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه‌های مختلف دارای موقعیت ویژه و راهبردی است اظهار داشت: این موقعیت از دیرباز در تاریخ از همان آغاز تمدن ایلامیان و سپس تمدن سیراف خود را نشان و به طور کامل حوزه خلیج فارس و حتی خاورمیانه و آبراه‌های بین‌المللی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، این استان را در کشور تعیین کننده و مهم دانست و افزود: در طول تاریخ همواره این استان به عنوان یک استان تعیین کننده برای ایران و برای منطقه برشمرده شده و یکی از نقاط هدف و مد نظر استعمارگران بوده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به  اینکه چهار بار انگلستان به این استان حمله کرده است خاطر نشان کرد: کشورهای استعمارگر که به دنبال توسعه حوزه اقتصاد و تسلط بر منابع اقتصادی بودند در استان بوشهر حضوری نامیمون داشتند ولی علما و سرداران این استان همچون رئیسعلی دلواری هیچگاه نگذاشتند دشمنان حتی ذره‌ای از این سرزمین را مصادره کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری وجود 936 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس و 707 کیلومتر پسکرانه را از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: استان بوشهر دارای 140 هزار مترمربع پسکرانه راهبردی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صدور 95 درصد نفت خام کشور از استان بوشهر را از دیگر مزیت‌های این استان دانست و خاطر نشان کرد: 70 درصد گاز ایران در استان بوشهر تولید می‌شود

وی، استان بوشهر را پایتخت انرژی ایران دانست  و افزود: ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاه هسته‌ای، کشاورزی،  شیلات، آبزی‌پروری و بندر  است که  نقش  تاثیرگذار و مهمی در اقتصاد کشور دارد.

امام جمعه بوشهر نقش استان بوشهر در تولید ناخالص ملی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: استان بوشهر یک استان فوق‌العاده مستعد در عرصه رشد و پیشرفت اقتصادی با نگاه تولید ناخالص ملی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری،با بیان اینکه  استان بوشهر در حوزه اقتصاد دانش بنیان پرارزش‌ترین جغرافیای توسعه اقتصادی در جغرافیای کرانه است گفت: کرانه و جغرافیای آن همه نیازهای توسعه اقتصادی  است چراکه  هم تولید کننده مواد اولیه و هم قابلیت استحصال و تبدیل و توزیع و صدور   و هم  دارای ظرفیت مدیریت بازرگانی در کنار ابراه خلیج فارس  است.

 نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه اقتصادی استان بوشهر و نقش آن در عرصه ملی فوق‌العاده است گفت: با توجه به وجود 936 کیلومتر مرز دریایی در استان بوشهر اجرای طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای باید در اولویت قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: با توجه به این همه ظرفیت و قابلیت در استان بوشهر،  نیاز  است که همه مسئولان کشور نسبت به نیازهای این استان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی متناسب با ظرفیت‌های استان بوشهر افزود: در این راستا لازم است برنامه‌ریزی جامع توسعه و پیشرفت اقتصادی انجام تا حرکت رشد و پیشرفت در استان بوشهر براساس مسیر دانایی‌محور فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار