حماسه‌ کربلای پنج-22/ روایت راوی - بخش دوم

وقتی "مه" و "گرد و غبار" به کمک رزمندگان آمد/ مفقود شدن 60 رزمنده تیپ فتح

سیف الله حیدرپور فرمانده تیپ 48 فتح قرارگاه را ترک کرد و غلامپور برای چند لحظه به بیرون از قرارگاه رفت و با نگاهی به اطراف و آسمان منطقه گفت: الان دو روز است که هوا طوفانی است و گرد و غبار جلو دید دشمن را گرفته است. اگر وضع به همین صورت باشد یگان‌ها می‌توانند کارهایشان را در روز نیز انجام دهند. این هم کمک خداوند است.
کد خبر: ۳۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶ - 03January 2015

وقتی

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مجید مختاری راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و پژوهشگر جنگ ایران و عراق است. وی در عملیات کربلای 4 راوی قرارگاه نجف و در عملیات کربلای 5 راوی قرارگاه کربلا بوده است. پس از انتشار بخش نخست آن، اکنون بخش دوم، روایت لحظه به لحظه این عملیات و نقل قولهای فرماندهان در جلسات را در ادامه میخوانیم:

زمان کم است

پس از جلسه با احمد غلامپور همراه با برادران دانایی، صیاف زاده و محرابی جهت شرکت در جلسه قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران که محسن رضایی فرمانده کل سپاه ترتیب داده بود به سوی این قرارگاه حرکت کردیم. در بین راه تعدادی از فرمانده یگانها و مسئولین واحدهای مهندسی، با مشاهدهی خودروی غلامپور به سوی ما آمده و در حالی که گرد و غبار بر سر و رویشان نشسته بود از کمبودها و مشکلات کار میگفتند. جمله مشترکی که از سوی آنها به برادر غلامپور گفته میشد این بود که زمان برای آمادگی بسیار کم است. برادر غلامپور نیز به آنها توصیه میکرد که سریعتر کارهایشان را به پایان برسانند زیرا فرماندهی تصمیم قاطع دارد تا در زمان اعلام شده، عملیات را اجرا کند.

تاسف حاضرین

پس از پیمودن نزدیک به یک ساعت راه، خودرو فرمانده قرارگاه کربلا در کنار قرارگاه فرماندهی کل سپاه توقف کرد و همگی وارد قرارگاه شدیم. جلسه با قرائت قرآن و سپس گزارش فرمانده یگانها از میزان پیشرفت کار آغاز شد. هریک از فرماندهان ضمن گزارش فعالیت یگان خود و بیان مشکلات به گوشههایی از ناکامی نیروهای خود در عملیات کربلای 4 اشاره کردند که تاسف حاضرین را به دنبال داشت. پس از گزارش یگانها، احمد غلامپور خلاصهای از طرح مانور عملیات آینده را تشریح کرد و مشکل کمبود یگان و محدودیت عقبهها را یادآور شد. سپس فرمانده کل سپاه نکاتی در ارتباط با مانور عملیات و اهمیت دو محور کانال ماهی و پنج ضلعی بیان و در ادامه بر هرچه سریعتر آماده شدن یگانها تاکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار