یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

عضویت یا عدم عضویت ایران در FATF تاثیری بر میزان تجارت خارجی غیر نفتی کشور نداشته است

سید یاسر جبرائیلی گفت: عضویت و یا عدم عضویت در FATF و برجام هیچ تاثیری بر روی میزان تجارت خارجی غیر نفتی ایران نداشته است.
کد خبر: ۳۷۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ - 24December 2019

عضویت یا عدم عضویت ایران در FATF تاثیری بر میزان تجارت خارجی غیر نفتی کشور نداشته استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، یاسر جبرائیلی، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه بررسی «پالرمو» از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام خارج شده است، اظهار داشت: فرصت مجمع برای بررسی پالرمو تا مهر ۱۳۹۸ بود و چون این فرصت تمام شده است در حال حاضر در مورد این کنوانسیون نظر شورای نگهبان اعمال خواهد شد و شورای نگهبان نیز به دولت اجازه نداده تا به این کنوانسیون بپیوندد.

وی با بیان اینکه بررسی CFT همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه دارد و این مجموعه تا بهمن فرصت دارد تا این موضوع را بررسی کند، ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون مشترکی بین دولت، مجلس و تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته است تا این موضوع را بررسی کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی، افزود: تا آنجا که من اطلاع دارم تا کنون دوستان در دولت نتوانستند دلایل قانع‌کننده‌ای برای خطرناک نبودن پیوستن ایران به CFT به اعضای مجمع ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ما از سال ۸۷ تا تیر ۱۳۹۵ در لیست سیاه بودیم و از سال ۹۵ تا الان حضورمان در لیست سیاه معلق شده است، خاطرنشان کرد: در این سال ها که ایران در لیست سیاه قرار داشته و یا در سال‌هایی که از لیست سیاه خارج شده و برجام تصویب شده است حجم تجارت خارجی غیر نفتی ایران بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار در نوسان بوده بنابراین می توان گفت عضویت یا عدم عضویت در FATF و همچنین برجام تاثیری بر میزان تجارت خارجی غیر نفتی ایران نداشته و ندارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار