دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«مهرک» هدیه سوره مهر برای کودک و نوجوان/ داستان‌های انقلاب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه شد

انتشارات سوره مهر امسال با «مهرک» برند ویژه خود برای کودک و نوجوان آثار متعددی را برای مخاطبین این رده سنی عرضه کرده است.
کد خبر: ۳۷۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ - 25December 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انتشارات سوره مهر به عنوان ناشر تخصصی حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیش از ۳۳۰ عنوان کتاب در قالب‌ رمان، شعر، خاطره و کودک و نوجوان در دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بندرعباس حضور پیدا کرد که یکی از مورد رجوع‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه بود.

سوره مهر در قفسه‌ای ویژه آثار تقریظ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به صورت ویژه به مخاطبین و علاقه‌مندان عرضه کرد. در این بخش آثاری همچون لشکر خوبان، دا، ضربت متقابل، بابانظر، زنده باد کمیل، در کمین گلوسرخ، فرمانده من، دسته‌یک، نورالدین پسر ایران، آن بیست و سه نفر، اردوگاه اطفال،. وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم به چشم می‌خورد.

«مهرک» هدیه سوره مهر برای کودک و نوجوان/ داستان‌های انقلاب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه شد

در بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر که با نام اختصاصی مهرک آثاری منتشر می‌شود با مجموعه‌هایی همچون روزهای انقلاب کتاب‌های «جمعه‌ی سیاه» روایت کشتار مردم در میدان ژاله؛ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ به قلم میرشمس‌الدین فلاح هاشمی‌نسب، «اولین مشت» روایت داستانی از تصویب و لغو قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی در سال ۱۳۴۱ به قلم حسین نیری، «آخرین مرخصی» روایت داستانی از اعلام همبستگی نیروی هوایی با امام و مردم در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ به قلم سعید خالقی، «اذان بی موقع» روایت داستانی از محرم ۱۳۵۷ با فریاد الله اکبر بر فراز بام‌ها به قلم حسن تبریزی، «یک نیم روز سوخته» روایت داستانی از فاجعه ی سینما کس آبادان به قلم پروین کاشانی زاده، «یک جعبه شیرینی یک گلوله» روایت قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ به قلم معصومه سپهری، «کلکسیوت پهلوی» روایت داستانی از قیام مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۵، «ملاقات در جنگل بلوط» روایت داستانی از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به قلم جواد افهمی، «زمستان و چله‌ها» روایت داستانی از مقاله‌ی روزنامه‌ی اطلاعات و توهین به امام و عکس‌العمل مردم در برابر مقاله در ۱۷ و ۱۸ دی ۱۳۵۶ به قلم علی‌الله سلیمی، «فرار شاه» روایت فرار شاه در ۲۶ دی ۱۳۴۷ به قلم داوود امیریان، «نپفل لوشلتو؛ پایان غربت» روایت داستانی از مبارزات سیاسی امام (ره) در پاریس به قلم سیذمجیذ کل‌محمدب، «وقتیذهمه بیدار بودند!» روایت داستانی از روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، «یحیی و یاکریم» روایت داستانی از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به قلم محمدرضا شرفی‌خبوشان، «وقتی از خواب بیدار شدم» روایت داستانی از انقلاب سفید ۱۳۴۱ به قلم کاوه بهمن و «در کپی نیکنامی» روایت داستانی از ورود امام در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ از جمله این آثار است.

«مهرک» هدیه سوره مهر برای کودک و نوجوان/ داستان‌های انقلاب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه شد

همچنین این ناشر تخصصی کودک آثاری با عنواین «لشکر صالح» روایت داستانی از زندگی امام حسن مجتبی (ع) به قلم جعفر توزنده جامی، «امام امین» روایتی داستانی از زندگی امام موسی کاظم (ع) به قلم نرگس آبیار، «چراغ نیایش» روایتی داستانی از زندگی علی‌بن حسین مشهور به امام سجاد (ع) به قلم محسن هجری و «غایب» روایتی داستانی از زندگی امام زمان (عج) به قلم حسن بیانلو را منتشر کرده است.

مهرک کتاب‌های «راهپیمایی اشک‌ها»، «سفر به آن سوی دریاها»، «گرگ‌ها با چشم باز می‌خوابند»، «شکار انسان» و «صلیب خونین» را در مجموعه سرگذشت استعمار برای مخاطب کودک و نوجوان منتشر کرده است.

«مهرک» هدیه سوره مهر برای کودک و نوجوان/ داستان‌های انقلاب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه شد
بخش کتب گویا یکی از قفسه‌های مهم سوره مهر در این نمایشگاه بود که تقریبا مورد غفلت همه ناشران دفاع مقدس قرار گرفته بود اما این ناشر تخصصی همانند سایر حوزه‌ها پیشگامی خود را رعایت کرده بود و با عرصه بیش از ۲۰ کتاب گویا در بخش نیز پیشرو بود.

تقریبا بخش مهمی از کتاب‌های پرفروش این ناشر به صورت گویا عرصه شده بود که می‌توان به دختر سینا، در کمین کل سره، آن بیست و سه نفر و لشکر خوبان اشاره کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها