«خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» منتشر شد

جلد اوّل مجموعه «خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» توسط انتشارات قدر ولایت منتشر شد.
کد خبر: ۳۷۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ - 31December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت پروژه پژوهش و بررسی این موضوع را از یک سال پیش کلید زد و اکنون جلد اوّل این مجموعه را تحت عنوان «خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» منتشر کرد.

در این کتاب، 9 تن از شخصیت‌های انقلاب از جمله مهندس مهدی بازرگان، ابوالحسن بنی‌صدر، حجت‌الاسلام مهدی کروبی، میرحسین موسوی، آیت‌الله حسینعلی منتظری، آیت‌الله سید محمد حسین حسینی بهشتی، آیت‌الله علی مشکینی، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، آیت‌الله محمد محمدی گیلانی مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر زندگینامه آنان، لحظه‌های حساس فراروی هر یک از آنان و موضعگیری و اقدامات آنان در این لحظه‌ها، مطرح و تدوین شده است.

تبیین عملکرد و عاقبت این خواص علاوه بر بازخوانی تاریخ انقلاب و وقایع و رخدادهای حساس آن، در شناخت شخصیت ها و چرایی مردود شدن یا قبول شدن آنها در جریان مسائل انقلاب، مایه بصیرت بوده و دارای درسها و عبرت‌های فراوان است که جامعه بخصوص جوانان در گام دوم انقلاب به آن شدیداً احتیاج دارند. در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«بیشترین بار امانت سبک زندگی ایمانی، اعتقادات و استقامت یک ملت، بدوش آگاهان و زبدگان و زمامداران آن ملت است. هرگاه اینان با بصیرت، پاکدست، مؤمن، امانتدار، با استقامت و مدبّر بوده‌اند تحولات آن ملت، به جهت مثبت حرکت کرده و سازنده و پیش‌برنده و عزّت‌بخش خواهد بود و بالعکس، اگر فاقد این خصوصیات باشند، در تنزّل و عقب‌ماندگی و فساد جامعه تأثیرگذار خواهند بود. با توجه به این نقش است که دشمنان نظام دینی جمهوری اسلامی، عمدة هدف و آماج توطئه های خود را متوجه خواص جامعه می‌کنند تا ذهن و محاسبات آنها را عوض کرده و از این طریق مردم را به سمت خواسته‌های خود سوق دهند.»

این کتاب که توسط «سعید میرزایی» پژوهش و تألیف شده، در قطع رقعی، 464 صفحه و با قیمت 40 هزار تومان عرضه شده است.

انتهعای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار