در نشست «دورهمی بچه‌های انقلاب» مطرح شد؛

یکتا: با هم‌افزایی به پشت دیوار‌های بیت‌المقدس رسیده‌ایم/ مودب: جنگ نرم میدان مهربانی، ملاطفت و انس است

مدیر مؤسسه شهرستان ادب با بیان‌ اینکه جنگ نرم میدان کشتن و دریدن نیست، گفت: جنگ نرم میدان مهربانی و ملاطفت و انس است، دلاوران این عرصه کسانی هستند که بهتر بتوانند دل ببرند و دلداری کنند.
کد خبر: ۳۷۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ - 31December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست «دورهمی بچه‌های انقلاب» با حضور جمعی از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی شب گذشته در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

«حسین یکتا» از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: باید امروز روزهای جنگ را دوباره مرور کنیم. یادمان نرود روزهایی بود که با چند تفنگ ام یک و برنو و ژ ۳ به جبهه رفتیم و جنگ که تمام شد صاحب پنج نیروی نظامی بودیم. یادمان باشد که آن روزها پشت دیوار بصره بودیم و حالا به پشت دیوارهای بیت‌المقدس رسیده‌ایم. همه‌ اینها حاصل یک هم‌افزایی است. اگر امروز حاج قاسم نبرد شامات را می‌گرداند به خاطر آن است که خودش می‌گوید در جوانی شهید باقری او را جایی میان بیابان‌های دشت عباس پیاده کرد و کوهی نشانش داد و گفت برو در دامنه آن کوه جایی مناسب برای ایجاد لشکرت پیدا کن.

وی افزود: شرایط امروز ما به شکلی است که حتی یک بیت‌شعر و یک صفحه کتاب هم برای تقویت جبهه انقلاب بی‌ارزش نیست و به کار برکت می‌دهد. کافی است یک نفر از صاحبان این آثار نظرکرده باشد و شعرش یا قلمش برود میان خیل دل‌های رمیده و رنجیده و حتی ترسیده. باور کنید چنان اثری خواهد داشت که نمی‌توان تصورش کرد.

جنگ نرم میدان مهربانی و ملاطفت و انس است/ در موقعیت فتنه فرهنگی هستیم

یکتا در ادامه گفت: در میانه این ماجرا معبر صدق و مخرج صدق را آرزو می‌کنیم. به دنبال یک آهنگران و یک «ای لشکر صاحب‌زمان آماده باش» دیگریم. به حوادث اخیر نگاه نکنید. کمی انقلاب رودل کرده بود. بالا می‌آورد و حالش خوب می‌شود. ما امروز با منافقان حرام‌خور روبروییم اما اینها نیز می‌گذرد و حل می‌شود. ان‌شا‌الله اگر از افق تمدنی که رهبرمان می‌گوید به ماجرا نگاه کنیم خداوند به کار ما برکت بیشتری می‌دهد.

مودب: در موقعیت فتنه فرهنگی هستیم

«علی‌محمد مؤدب» مدیر مؤسسه شهرستان ادب نیز به‌عنوان سخنران بعدی این‌مراسم گفت: چند شب‌پیش فیلمی می‌دیدم از شهید عزیزمان محمود کاوه که خطاب به رزمندگان می‌گفت: «شما کارتان را درست انجام دهید. من با شما طوری حرف می‌زنم و با فرماندهان طور دیگری. مهم این است که شما در موقعیت خود کارتان را درست انجام دهید». امروز هم در موقعیت فتنه فرهنگی ما وضعیت غریبی داریم. عده‌ای دارند با همه توان کار می‌کنند و قلم می‌زنند ولی سیاست‌گذاران و مدیران طور دیگری آن‌ها را می‌بینند. من با جرأت می‌گویم که تصور نمی‌کنم این مدیران و سیاست‌ورزان در سال‌های اخیر کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته باشند. امروز رزمندگان و سرداران عرصه فرهنگی انقلاب اسلامی زمینه‌ای ساخته‌اند که می‌شود انتظار داشت نظام مدیریتی این عرصه بهینه‌تر و بهتر شود.

جنگ نرم میدان مهربانی و ملاطفت و انس است/ در موقعیت فتنه فرهنگی هستیم

وی افزود: جنگ نرم به تعبیر من عرصه و میدان جنگ نیست. میدان کشتن و دریدن نیست. جنگ نرم میدان مهربانی و ملاطفت و انس است. دلاوران این عرصه کسانی هستند که بهتر بتوانند دل ببرند و دلداری کنند. امروز میدان نبرد تغییر کرده است. در میدان نبرد نرم باید فرزندان جبهه انقلاب را با خودمان بزرگ کنیم و اجازه ندهیم به جای دیگری بروند. نباید اجازه بدهیم بچه‌هایی که در این سال‌ها جنگیدند و کمبود امکاناتشان را به جان خریدند، به سادگی از کنار ما بروند.

مؤدب در ادامه تازه‌سروده‌ای از خود را به میثم نیلی تقدیم کرد.

بخش دیگری از این مراسم به تجلیل از خانواده شهید محمدحسین حدادیان شهید مدافع امنیت وطن اختصاص داشت.

جنگ نرم میدان مهربانی و ملاطفت و انس است/ در موقعیت فتنه فرهنگی هستیم

مادر این شهید پس از دریافت هدیه یادبود خود در سخنانی عنوان کرد: تاریخ بار دیگر این روزها تکرار شده است. ولی‌زمان ما با تمام قدرت وارد میدان شده است و فریاد «أینَ عمار» بلند کرده و ما تنها نظاره‌گر اوییم. پسر شهیدم در وصیتنامه‌اش نوشته خدا می‌داند چه غم‌هایی در دلم است از غربت این سید (رهبر معظم انقلاب اسلامی) که فکر کردن به آن دشوار است. او به درجه‌ای از بصیرت رسیده بود که تاب و قرار نداشت و جانش را بر سر این عقیده گذاشت. ما هم امیدواریم و از شهدا مدد می‌خواهیم تا رهبرمان را در این غربت تنها نگذاریم. باید همه با همه توان به میدان برویم. رهبر ما به تنهایی از چپ و راست شمشیر می‌زند و نباید بگذاریم در این میدان تنها و غریب بماند. بچه‌های انقلابی باید با همه توان وارد میدان شوند. از خداوند مدد بخواهیم که برای جبران کم‌کاریمان و برای خدمت به ولی فقیه زمانمان بیش از پیش در خدمت او باشیم.

بخش دیگری از این مراسم به شعرخوانی شاعران انقلاب اسلامی اختصاص داشت و در پایان نیز با اکران فیلم‌سینمایی ۲۳ نفر همراه شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار