میثم نیلی:

خسارت ۱۵ هزار جلدی اغتشاشگران «کتابخانه تفکر» در شهریار

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت‌: متاسفانه اغتشاشات اخیر ضرر بالایی در هزینه‌های حوزه فرهنگ برجای گذاشت و امکانات و خدمات مناسبی که در اختیار مردم قرار داشت را تحت تاثیر قرار داد، با این حال امیدوارم دیگر شاهد چنین رخداد‌هایی نباشیم.
کد خبر: ۳۷۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ - 31December 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در جریان اغتشاشات آبان ماه سال جاری بسیاری از مکان‌های فرهنگی نیز مورد تخریب و آتش‌سوی توسط اشرار قرار گرفتند، از جمله این مکان‌های فرهنگی که مورد ضرر و زیان بسیار زیادی قرار گرفت «کتابخانه تفکر» واقع در شهریار است که به طور کامل در آتش سوخت و حدود پانزده هزار جلد کتاب را از دست داد و حالا این کتابخانه که حدود هزار عضو فعال در خود داشته است تلاش می‌کند یا کمک نهاد‌های فرهنگی بار دیگر بتواند میزبان علاقمندان کتاب و کتاب‌خوانی شود.

به همین بهانه «میثم نیلی» مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی، پیرامون بازسازی «کتابخانه تفکر» شهرستان شهریار که طی اغتشاشات اخیر آتش گرفت، اظهار داشت: هنوز در خصوص میزان خسارتی که به «کتابخانه تفکر» شهریار وارد شده آمار دقیقی به دست ما نرسیده است، اما همکاری و همراهی ناشران سراسر کشور برای تامین کتب «کتابخانه تفکر» شهرستان شهریار به مرحله خوبی رسیده و تا این لحظه حدود سه هزار نسخه کتاب برای تامین نیاز این کتابخانه تهیه شده است.

در اغتشاشات اخیر ۱۵ هزار جلد کتاب «کتابخانه تفکر» شهریار سوخت


وی در همین راستا ادامه داد: همراه شدن پویش مردمی «کتاب نذری» با پویش «آباد بمان ایران» برای نوسازی و باز سازی کتابخانه عمومی تفکر شهرستان شهریار که در جریان ناآرامی‌ها و اغتشاشات آبان ماه امسال قربانی جهل گروهی فرصت طلب شد، رویکردی ارزشمند برای بازگردان این کتاب‌ها به عرصه خدمات گردید.

نیلی درخواست‌های مردمی را مهمترین عامل برای ایجاد این پویش و همراهی و همکاری ناشران سراسر کشور و مجمع ناشران انقلاب دانست و ابراز کرد: درخواست‌های مردمی باعث شد تا پویش «آباد بمان ایران» برای تامین کتاب و باز سازی کتابخانه تفکر وارد عمل شود و در این میان همراهی ناشران سراسر کشور اقدامی مناسب، راهبردی و قابل تحسین بود. از سوی دیگر از آنجا که عموم مردم در این مناطق وابستگی بسیاری به «کتابخانه تفکر» شهریار آن هم با حدود یک هزار عضو فعال داشتند و در این زمینه تماس ها‌ی بسیاری صورت گرفت، لذا مجموعه‌های مختلف وارد عرصه شده و با انگیزه بالا اقدام به باز سازی هر چه سریعتر «کتابخانه تفکر» شهریار کرده‌اند.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی تکمیل ظرفیت «کتابخانه تفکر» شهریار را نیازمند حدود پانزده هزار جلد کتاب دانست و اظهار کرد: همکاری ناشران و کمک فراوان نویسندگان برای تکمیل ظرفیت کتاب در «کتابخانه تفکر» شهریار و همراهی انجمن‌های تخصصی نشر و اهداء سه هزار عنوان کتاب، پاسخی بود به در خواست‌های نوجوانان این منطقه که با تلاش و پی‌گیری، انگیزه‌ای فراوان در ارگان‌های مرتبط ایجاد کرد.

وی زمان تکمیل بازسازی «کتابخانه تفکر» شهریار را منوط به عملکرد گرو‌ه‌های جهادی دانست و تاکید کرد: بازسازی کتابخانه تفکر شهریار بر عهده دو گروه جهادی است که آمادگی خود را برای بازسازی ساختمان اعلام کرده‌اند، البته پویش «آباد بمان ایران» در همین زمان کوتاه نشان داده که جمع آوری کتاب‌ها روند خوبی را دنبال می‌کند.

در اغتشاشات اخیر ۱۵ هزار جلد کتاب «کتابخانه تفکر» شهریار سوخت

نیلی به تلاش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در کنار مجمع ناشران انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در کنار مجمع ناشران انقلاب اسلامی تلاش دارند تا پویش «آباد بمان ایران» و تامین کتاب برای کتابخانه تفکر شهریار را به پیش ببرند، این رویکرد می‌تواند الگویی ارزشمند برای حرکت‌هایی مردمی در جهت بازسازی برخی تخریب‌های بوجود آمده از اغتشاشات اخیر باشد. متاسفانه اغتشاشات اخیر ضرر بالایی در هزینه‌های حوزه فرهنگ برجای گذاشت و امکانات و خدمات مناسبی که در اختیار مردم قرار داشت را تحت تاثیر قرار داد، با این حال امیدوارم دیگر شاهد چنین رخداد‌هایی نباشیم.
منبع: میزان
انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار