عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تلاش آمریکا برای منصرف کردن چین و روسیه از برگزاری رزمایش مشترک با ایران بی نتیجه ماند

«سید قاسم جاسمی» گفت: تلاش آمریکا برای منصرف کردن چین و روسیه از برگزاری رزمایش مشترک با ایران بی‌نتیجه ماند و مشخص پروژه منزوی کردن ایران شکست خورده است.
کد خبر: ۳۷۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ - 01January 2020

تلاش آمریکا برای منصرف کردن چین و روسیه از برگزاری رزمایش مشترک با ایران بی نتیجه ماندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید قاسم جاسمی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه با عنوان «کمربند امنیت دریایی»، اظهار داشت: رزمایش «کمربند امنیت دریایی» که به صورت مشترک بین ایران، روسیه و چین از روز جمعه ششم دی‌ آغاز تا دوشنبه ۹ دی‌ در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار شد، از اهمیت بالایی به دلیل شرایط منطقه‌ای برخوردار است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی‌ها در چند ماه اخیر مدام از ائتلاف خلیج‌فارس صحبت می‌کردند و به دنبال جلب رضایت سایر کشور‌ها در جهت ایجاد این ائتلاف دریایی بودند و در چنین شرایطی برگزاری مانور مشترک بین ایران، چین و روسیه بسیار مهم است، زیرا ایران توانسته به همراه دو قدرت بزرگ دیگر رزمایش مهمی را برگزار کند.

وی افزود: موضوع قابل توجه این است که چند ماه پیش که موضوع برگزاری این رزمایش مشترک مطرح شد، آمریکایی‌ها به هر شکل ممکن قصد داشتند روسیه و چین را از همکاری با ایران در این زمینه منصرف کنند، اما در نهایت موفق نشدند.

جاسمی ادامه داد: رسانه‌های غربی و مسئولان آمریکایی نسبت به این رزمایش مشترک واکنش‌های متعددی داشتند و متوجه شدند تلاش آن‌ها برای منزوی کردن ایران بی فایده بوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری مشترک نظامی بین سه کشور ایران، روسیه و چین از این جهت دارای اهمیت است که این تجربه را می‌توان در آینده به موضوعات مختلف دیگری نیز تسری داد و منافع کشور را تامین کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها