هانی زاده:

ترامپ با ترور سردار شهید سلیمانی به دنبال رضایت لابی صهیونیستی بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: لابی صهیونیستی برای کمک به پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این بود که ترامپ اقدامی برای خدمت به رژیم صهیونیستی انجام دهد.
کد خبر: ۳۷۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ - 04January 2020

ترامپ با ترور سردار شهید سلیمانی به دنبال رضایت لابی صهیونیستی بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «حسن هانی زاده» کارشناس مسائل سیاسی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار بزرگ اسلام؛ «حاج قاسم سلیمانی» در رابطه با هدف آمریکا از این جنایت اظهار داشت: ترامپ در شرایط سختی قرار گرفته بود؛ از یک سو شکست تمام طرح‌های سیاسی و امنیتی و نظامی در سوریه و یمن و عراق و حتی حوادث آبان ماه در ایران و از سوی دیگر بحران داخلی در آمریکا و فشار لابی صهیونیستی.

وی افزود: شرط لابی صهیونیستی برای کمک به پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این است که ترامپ اقدامی برای خدمت به رژیم صهیونیستی انجام دهد لذا ترامپ هم در ابتدا یک بحران را در عراق سازماندهی کرد که البته این بحران شکست خورد در واقع این بحران عراق نهایتاً بعد از دو ماه با هوشیاری جریانات سیاسی و مرجعیت عراق کنترل شد.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: حمله به حشد الشعبی نیز، که به شهادت ۲۵ نفر منجر شد فضای داخل عراق را علیه آمریکا دگرگون کرد و نهایتاً آمریکا شکست خورد و از این رو ترامپ اقدام سوم یعنی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را عملیاتی کرد.

هانی زاده با بیان این که این کار آمریکا قطعاً بدون پاسخ نخواهد ماند و نتیجه معکوس و بحرانی تری را برای انتخابات آینده ترامپ رقم خواهد زد گفت: آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده و این کار او در جهت راضی کردن لابی صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه ترامپ و نتانیاهو سرنوشت مشترکی دارند افزود: نتانیاهو در فلسطین اشغالی سه بار در جریان انتخابات زودهنگام با شکست مواجه و فضای سیاسی غیرپایدار در این رژیم ایجاد شد و ترامپ هم در آمریکا شرایط دشوارتری یعنی استیضاح از سوی کنگره آمریکا و دیگر مسائل را پشت سر می‌گذارد لذا ترامپ تصور می‌کرد با این عملیات نظر یهودیان آمریکایی را به سمت خود جلب کند غافل از اینکه جریان‌های مقاومت انتقام خود را از این کار ترامپ خواهند گرفت.

وی در واکنش به اظهارات اخیر پمپئو مبنی بر این که ما به دنبال امنیت مردم آمریکا هستیم بیان کرد: پمپئو از بامداد امروز تماس‌های مکرری با وزرای خارجه کشور‌های جهان داشته تا عمل شرم آور و ننگین و ضدبشری آمریکا را توجیه کند، در واقع پمپئو دچار تناقض گویی شده همچنان که ترامپ در واکنش به این حادثه دچار تناقش شده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اذعان به نقش موثر سردار سلیمانی در تضعیف سکو‌های تروریستی و ایجاد امنیت پایدار برای عراق گفت: گروهک‌های تروریستی ساخته و پرداخته آمریکا به دلیل نقش تاثیرگذار سردار شهید سلیمانی موفق به تحقق اهداف آمریکا نشدند.

هانی زاده آمریکا را عامل تروریسم بین المللی و سازمان یافته خواند و افزود: آمریکا در تلاش است تا در هر مسئله‌ای ایران را مورد اتهام قرار دهد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها