حجت الاسلام و المسلمین سالک:

همه دستگاه ها بستر لازم را برای انتقال ارزش های دفاع مقدس فراهم کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: عدم توجه به دانشگاه جنگ با توجه به حضور سه عنصر اصلی فرماندهی کل قوا، بصیرت مردم و توجه به اسلام ناب محمدی از ضعف های موجود در این عرصه می باشد.
کد خبر: ۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲ - 26September 2013

همه دستگاه ها بستر لازم را برای انتقال ارزش های دفاع مقدس فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که در برنامه دیروز امروز فردا حضور داشت، با اشاره به آیات و روایات جهاد و ایثارگری و تاکید ائمه معصومین بر جهاد، اظهار داشت: ارزش ها و معارف دفاع مقدس باید توسط  مسئولین، اساتید دانشگاه، فرماندهان و رزمندگان جنگ 8 ساله منتشر شود، کسانی وارد عرصه نشر ارزش های جنگ تحمیلی و گسترش  فرهنگ جهاد و مبارزه شوند که فرهنگ دفاع مقدس و شهادت را درک کرده باشند. جانبازی و ایثارگری نوجوان 18 ساله را در میدان جنگ خوب بتوانند متوجه شوند. تا ارزش هایی را که در میدان جنگ به وجود امد را بتوانند، منتقل کنند.

وی با ابراز تاسف از کسانی که در جنگ حضور نداشته؛ اما سخنان شک برانگیز به زبان می آورند، افزود: این افراد باید از کسانی که با تمام وجود صحنه های ایثارگری رزمندگان را درک کرده اند، سوال کنند تا بتوانند این ارزش ها را به طور صحیح درک نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  با بیان خاطره ای از عملیات فتح المبین، ادامه داد: یکی از فرماندهان با وجود مجروحیت به نیروهای خود می گفت: فلان شخص فرمانده شماست؛ بعد از من از او تبعیت کنید و با شرایط سختی که داشت، کار را به پیش می برد و مدیریت می کرد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به ضعف حضور دستگاه های تبلیغاتی در امور فرهنگی، اظهار داشت: عدم توجه به دانشگاه جنگ با توجه به حضور سه عنصر اصلی فرماندهی کل قوا، بصیرت مردم و توجه به اسلام ناب محمدی از ضعف های موجود در این عرصه می باشد.

وی ضمن بیان ضرورت کار در مراکز آموزشی جهت تبیین فرهنگ دفاع مقدس، تصریح کرد: از ظرفیت دانش آموزان و دانشجویان در این خصوص استفاده نشده است.

سالک نقش مجلس را در ریل گذاری  در خصوص این موضوع مناسب ارزیابی و تاکید کرد: قوانین خوبی در این موضوع وجود دارد که با مشکل اجرا مواجه می باشد. بعد از تصویب قانون و عبور از فیلتر شورای نگهبان می بایست آیین نامه اجرایی نوشته شود که برخی از این آیین نامه ها مغایر با قانون نوشته می شود.


این نماینده مجلس با اشاره به برخی مدیران که بنا بر تفکرات سیاسی به ترویج فرهنگ دفاع مقدس اعتقادی ندارند، ادامه داد: می بایست کمبودهایی که وجود دارد را بر طرف کنیم.


وی عزم موجود در جامعه را بر اثر تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان می فرمایند: منطق استکبار، ترور و زور می باشد. در ایران نیز ایادی آمریکا مانند منافقین هر نوع جنایتی توانسته اند، انجام داده اند.
سالک با بیان بخشی دیگر از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دشمن شناسی، تاکید کرد: سخنان اوباما در سازمان ملل یک فریب است که باید بدان توجه داشته باشیم. زیرا آنها به دنبال از بین بردن اسلام و انقلاب اسلامی هستند.

 

 

وی با اشاره به تلاش دولت ها در زمینه نشر فرهنگ دفاع مقدس، ادامه داد: نوسانات مختلفی داشته و برخی دولتها مانع نشر ارزش ها بودند و مصداق آن رفتار تحقیر آمیز دربرخی ادارات دولتی با جانبازان است در صورتیکه باید با کرامت با آنها برخورد کرد.

وی با اشاره به عدم رسیدگی به مشکلات جانبازان توسط  مسئولین گفت: یکی از جانبازان می گفت فرزندم وقتی مشکلات مرا می بیند چگونه می تواند به ارزشهای جنگ علاقمند شود، باید مسئولین به این امر رسیدگی کنند.

کار بسیار شده و می توان بهتر از این هم فعالیت کرد

وی با اشاره به اینکه مسولین باید با مردم شفاف برخورد کنند، تصریح کرد:  توصیه اسلام به مسولین این است که  که  باید در معرض دید و دسترسی مردم باشند.

وی با بیان مدل رفتاری فرماندهان در جنگ، بیان کرد: وقتی نوجوانی با شهید خرازی کار داشت ، برایش ارزش قائل بود و سریع به کارش رسیدگی می کرد؛ زیرا معتقد بود جوانان سرمایه هستند و وقتی جوان صفا و صمیمیت این فرمانده را می دید، جانش را فدا می کرد. زیرا شاهد بود که یک مسئول به او احترام می گذارد

خانواده شهدا و جانبازان سرمایه ما هستند که اگر به خوبی از آنها استفاده کنیم فرهنگ دفاع مقدس بیشتر منتشر می شود.

نظر شما
پربیننده ها