رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی:

تشییع باشکوه سردار سلیمانی رفراندوم تجدید میثاق با انقلاب بود

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» گفت: حضور بی‌نظیر مردم در بدرقه و تشییع حاج قاسم سلیمانی رفراندوم تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۳۷۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶ - 09January 2020

به گزارش دفاع‌پرس خراسان رضوی، آیین نام‌گذاری کتابخانه عمومی به نام سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «محمدکاظم صدیقی» امام‌ جمعه موقت تهران و دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، «محمدحسین روشنک» رئیس هیئت‌امنا و مدیرعامل مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی، جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی شهر مشهد برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی حضور میلیونی مردم در مراسمات تشییع سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نشانه احساس مسئولیت آنان نسبت به سردار سلیمانی و نظام و انقلاب اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام پژمانفر اظهار داشت: حضور بی‌نظیر مردم در بدرقه و تشییع حاج قاسم سلیمانی رفراندوم تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بود.

وی در پایان از نام‌گذاری کتابخانه عمومی به نام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک کار فرهنگی زیبا و ارزشمند اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تشکر کرد.

شهادت سردار سلیمانی دل ملت ایران را بی قرار کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه صدیقه (س) و شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت: شهادت مظلومانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دل ملت ایران را بی‌تاب و بی‌قرار کرد و هر ایرانی در غم از دست دادن این سردار رشید اسلام به‌گونه‌ای سعی داشت دین خود را به وی ادا کند.

حجت‌الاسلام سبزیان ادامه داد: درحالی‌که رئیس‌جمهور منفور آمریکا در سخنانی زشت عنوان کرد که اهداف فرهنگی را در ایران هدف قرار می‌دهد نام‌گذاری یک کتابخانه و مرکز فرهنگی به نام این سردار عزیز ایران و اسلام حرکتی فرهنگی در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و نام این فرمانده جبهه مقاومت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری این کتابخانه به نام سردار سلیمانی صرفاً یک حرکت نمادین نیست. مطمئناً با اقدامات و برنامه‌های فرهنگی که در این کتابخانه انجام می‌شود در آینده سلیمانی‌هایی برای دفاع از اسلام و انقلاب در این کتابخانه پرورش خواهند یافت.

خون سردار سلیمانی آیه‌ای بزرگ از تجلی قدرت خدا بود

امام‌جمعه موقت تهران نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت حاج قاسم سلیمانی را از آیات الهی دانست و تصریح کرد: مجاهدات، مبارزات، نیایش‌ها، نمازها و محبت پدرانه سردار شهید سلیمانی به خانواده شهدا از آیه‌ها و نشانه‌های الهی بود.

وی ادامه داد: مطمئناً این سردار بزرگ اسلام می‌دانست که تلاش و مجاهدت‌های او به ثمر خواهد نشست و کسانی هستند که راه و مسیر او را تا نابودی کامل استکبار و صهیونیزم ادامه دهند.

دبیر ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر بیان داشت: خون حاج قاسم آیه‌ای بزرگ از تجلی قدرت، هدایت و رحمت واسعه الهی بود که امت اسلام را به ید واحده پرشور و انتقام‌جو تبدیل کرد و همه دل‌ها را در زیر پرچم ایمان و اعتقاد جمع کرد.

امام‌جمعه موقت تهران یادآور شد: حاج قاسم یک عاشق و ذوب‌شده در ولایت بود و جذبه خدایی این عشق و محبت و اخلاص و شجاعت باعث شد دل کودکان و نوجوانان و جوانان ایران اسلامی به او گره‌خورده و گفتمان استقلال و عزت طلبی و غیرت و بصیرت زنده‌تر شود.

وی شهادت در اسلام را امری فرهنگی دانست و ادامه داد: برای ما جنگ و جبهه و خون دادن و شهادت همه حرکت فرهنگی و رحمت الهی هستند و همه جنگ‌ها در اسلام نه از روی کینه و عداوت و خودخواهی که برای برافراشتن توحید بوده است.

صدیقی گفت: علم علمای دلداده به خدا و اطاعت و پیروی از این علمای دین و پایمردی رزمندگان و دلاوران جبهه مقاومت باعث الهی شدن جامعه است و حرکت در این مسیر در تمامی شئون زندگی حاج قاسم وجود داشت.

وی نام‌گذاری کتابخانه عمومی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را کاری ارزشمند دانست که برای اولین بار در ایران در حوزه فرهنگی انجام می‌شود و از این اقدام ارزشمند اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی تشکر کرد.

در ادامه این مراسم دل نوشته و قسمتی از وصیت‌نامه شهید مدافع حرم شهید «حسین محرابی» توسط «فاطمه محرابی» دختر این شهید قرائت شد.

این مراسم با اجرای مراسم پرده‌برداری از تابلو جدید کتابخانه عمومی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» با مساحت 641 مترمربع و زیربنای 1200 متر در دوطبقه در سال 1347 بانام کتابخانه عمومی طبرسی آغاز به کار کرده است و در حال حاضر بیش از 27 هزار نسخه کتاب و 5 هزار و 600 عضو فعال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها